Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Inspiration!

Av Tin - 10 februari 2009 11:53


När jag får frågan, Vilka blommor ska jag plantera i min trädgård, så undrar jag alltid om färgen på huset.

Det kanske är inte så viktigt för en del som vill ha alla färger och blommor oavsett färgen på huset men för mig blir det en helhet om man inte blandar "hejvilt".


Vi har grått hus och våra blommor är vita, blå och rosa.

Vita blommor är min favorit (de passar till alla hus) och jag köper gärna perenna växter som man efter något år kan dela och få fler av. Det är ett billigt tänk när växter kan bli ganska dyrt att köpa.


Här kommer några sommarbilder på vår trädgård...

 Lite mysigt att kunna gå över en bro



 Nävor


 Skölspaddsört och kärleksört



 Med lite fantasi så kan man göra vad som helst


 Trädgårdslandet, väldigt lättskött!

 Vita rosor är min favorit!



 
 
Mita

Mita

10 februari 2009 18:03

Vad fint, ser ut som du har en rejäl tumme med det gröna..verkligen superfint

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

10 februari 2009 18:52

Vilken härlig trädgård du ser ut att ha! Rosor är underbara men här uppe är det klent klimat för dem.

Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

10 februari 2009 19:41

Herre min Jesus vilken trädgård!!! Har man en sån så måste man ju fullständigt älska att rota runt i trädgården. Såå imponerande, förstår att du längtar till våran och alla dess växtligheter. Gillar också trädgården men man ska ju ha tid också, inte bara plantera o. sen inte hinna rensa o.d Iofs så finns det mkt hjälpmedel idag som gör det lättare. *Ser verkligen fram emot dina bilder som jag hoppas du lägger ut när det börjar knoppa i din fantastiska trädgård.
Ha det gott vännen o. grattis till alla 100 besökare, är säker på att den siffran bara kommer att öka o. öka o. ökaa....

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

11 februari 2009 07:50

Ojojoj.... nu längtar man ÄNNU mer efter våren! tack för titten :0) så vackert du har det! å så lättskött det ser ut med grus så där!!! synd att de ska vara så dyrt bara...
ha en jättebra dag. Här är de snö snö snö och återigen snö.... gissa om ja är rätt less på de vita luddet, och KYYYYYYYLAN!!! - 28 igen!

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards