Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Matte.....det är morgon nu!

Av Tin - 17 januari 2009 09:40


Jag blev väckt idag men på ett väldigt försynt sätt. Lisa kom och slicka mig på handen och sa....

-Ska vi gå ut matte? Men har ingen brådska för Guds skull!

-Jag sätter mig här bredvid sängen och väntar tills du morgnat till dig.

Ödmjuka Lisa sätter sig vid min säng och väntar och väntar.

Hur lätt är det att kunna sova vidare när en hund sitter nedanför sängen och stirrar på en, med sina bruna stora ögon?

Jag hivar benen över kanten och Lisas svans börjar "svaja" av glädje, men en väldigt sansad sådan.

Harry, som sov så gott, rusar upp med ett ruffsigt utseende och öronen på alla håll och alltid lika glad. Där finns inga sura morgonminer.

-Ska vi gå upp!!! Okey jag är klar, säger han och svansen går som den värsta...jag vet inte vad.


Det är en förmån att börja varje dag med en promenad ut i friska luften för idag var det härligt!

Äta frukost, nyttig sådan, läsa tidningen och till sist, kaffet och datorn.

Vilken underbar start på denna morgon!!!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards