Alla inlägg under februari 2009

Av Tin - 6 februari 2009 14:29


Jag somnade så gott igår och vaknade....alldeles för tidigt!

De röda siffrorna på klockradion visade 01.30

Jag blinkade flera gånger och studerade siffrorna en och en. Jag måste väl ändå se fel men nej då....vänta lite....

nä, nu visar den 01.31.....då är det så.... och jag var klarvaken!


Hur drygt är det inte att inte kunna somna om? Jag försökte med alla tänkbara ställningar, men nej då! Somna om, gjorde jag inte.


Vad ensam man känner sig och skulle bara vilja väcka upp alla och säga, håll mig sällskap för tusan!

En massa tankar och funderingar började trängas i huvudet och till slut gör det ont.


Hur som helst somnade jag en kvart innan klockan ringde och talade om att, "kolla grabben så han kommer upp till skolan".


Jag är ju ledig i dag och kunde legat hela förmiddagen om inte Lisa skulle till veterinären och få sina vaccinationer.

                                              Lisa var så duktig och jag är riktigt stolt över henne! Ja då, du också Harry, som fick en strumpa med godbitar i att pyssla med medan han väntade i bilen.


Sedan åkte vovvarna och jag runt och handlade lite hit och dit. Jag köpte en lampa till fönstret i "hundrummet".

Jag valde den vita!


Lite blommor också och varför inte murgröna. Får bara inte glömma att vattna den!


 Nu på dagen minsann går klockan snabbt och vi måste köra hem och ta en hundrunda.

Det är ju fredag i dag och jag måste pigga upp mig själv, med att köpa en semla på hemvägen.

Varsågod Tin! en semla till dig.

Tack det var väldigt rart av dig, Tack Tin!





Av Tin - 5 februari 2009 23:02


Nu ska "störtlediga" jag gå och lägga mig och till er som ska jobba i morgon, köp några goda frallor till dina arbetskamrater och överraska dem med om du inte redan har bakat en sockerkaka förstås, för det går lika bra.

Jobb eller ledig, det är en HÄRLIG FREDAG!


Nu ropar min man på mig....

Ja ja, Jag kommer, jag kommer...


Ni förstår, han är till häften dansk och skojar på mig!


God Natt!






Av Tin - 5 februari 2009 21:29

....Så även här på bloggen!

Jag har fått en utmaning av Singo att berätta åtta saker om mig själv. Ja ha, vad ska jag skriva då...hmmm.......


Ska bara hälla upp en kopp kaffe medan jag fundera på vad jag ska skriva.


Så där, nu ska jag skriva och ni ska få läsa....håll i hatten! för nu kommer det!



Jag har fyra barn i två "kullar", två bonusbarn, två barnbarn, två hundar men bara en man tack och lov!


Jag är glad och skämtsam men kan bruka allvar när det krävs och pratar med lätthet med kända och okända människor.


Jag är en person man gärna kommer till med sina bekymmer för att jag är en bra lyssnare och dömer inte någon. Låter som om jag vore en präst!


Jag älskar att spela teater och står gärna på scen.

Senast spelade jag "Berit" som var en bedrövlig arbetskamrat. Skulle mer än gärna vara skådespelare i en storfilm.


Jag är självlockig och det tycker jag inte om. Går jag ut i regnväder får jag värsta pudelfrissan och hur snyggt är det?


Jag har inte så många riktiga vänner. Med riktig vän menar jag en person som jag kan prata om allt och vet att det stannar där. Tyvärr finns det alldeles för få så sådana personer!

Personer som säger en sak och menar något annat genomskådar jag snabbt. Det går inte att lura mig så lätt.


Jag byter förmodligen bil lika ofta som du firar jul! Min mans fel eller det är ganska kul. Vill ha en cab i sommar!


Jag har skrivit en bok!











Av Tin - 5 februari 2009 17:06
















Vilken tur att

Jag inte tog skidorna till jobbet i morse...



       ...och upptäcka att den snön som kommit hade...

                                      


regnat bort under dagen och det fanns inte en endaste gnutta vitt kvar, när jag slutade jobba. Men det är ju klart, jag kunde ju lämnat skidorna på jobbet och gått stavgång hem. Det tänkte jag inte på....


Jobbet har gått smidigt och bra fastän miljön kan vara lite "förvirrande". Det är lite märkligt att man själv bara fungerar och inte snurrar till det och glömmer det mesta och vilken tur att jag hittar hem!!!


Men nu är jag ledig i tre dagar!!! Därför sprang jag extra lätt i det disiga vädret med hundarna när jag kom hem och nu ligger de nöjda, Harry med en gammal strumpa med en godbit i och Lisa med en godbit gömd i en bit tidnings-

papper instoppas i ett "tomt" märgben.


Å vad de jobbar!!! men nu ser jag att de bytt "leksak".

Ja ja, ombyte förnöjer.


Ska laga lite mat och städa av det lite. För de vill jag inte göra i morgon på min lediga dag.

Då vill jag ha tid för annat kuligare som.....ha ha!


Jag har en fråga


Vad är det som gör en blogg intressant?

                               


Av Tin - 5 februari 2009 06:21

Jag är uppe pigg och glad!

Ja, *harklarar mig*, uppe i alla fall men jag känner att gladheten är på väg, ja då....


Bara tanken av att min lediga helg börjar i morgon gör mig glad! 

Det är bara ett tunt, tunt täcke av snö ute och det gör mig glad. Det kunde ju varit värsta snöstormen! och stackars jag blivit insnöad. Det hade inte varit bra, nä...


Nu ska jag väcka sonen och då blir han jätteglad att det är en ny skoldag....;)


Skrapa rutorna på bilen måste jag göra och jag blir jätteglad om det går "lätt" och inte "sitter" som berg. För då blir jag mindre glad.


Oj vad tiden går fort när man har roligt!!!! Måste rusa!!!


Ha det gott!!!




Av Tin - 4 februari 2009 23:09


I morgon är det min sista arbetsdag för den här veckan och det är ljuvligt! Har inte glömt att ligga steget före och tagit fram middagsmat ur frysen tills i morgon. Ja men det är så retfullt att glömma och då blir det något snabbtinat som.....korv...igen!


Det har börjat snöa även här i kväll och jag vet inte vad jag ska tycka om det.....

....hmmm.

Hur som helst kommer det att snöa oavsett vad jag tycker!

Men vem vet! I morgon kanske solen skiner och jag bara blir så jätteglad för det längtar jag verkligen efter,

lite solsken.


Nu ska det bli skönt att krypa ner.

 Ha det så gott i kväll, i natt och i morgon. Var du än är och ska göra!

GOD NATT!

Av Tin - 4 februari 2009 20:33

Har ni haft en bra dag? Min har varit en lång arbetsdag men den har ändå gått väldigt fort.

Fort går det när det finns massor att göra och tror det eller ej, men klockan blev sex i kväll också och jag kunde stänga av mitt larm och tacka för mig.


Hem till nästa "jobb". Laga en middag som inte får ta mer än tio minuter. Stuvade makaroner och falukorv. Korv är egentligen "skräpmat" men vem bryr sig, det gick ju snabbt i alla fall och alla blev mätta och glada! 


Ja ni och nu finns det inte så mycket ork eller lust att göra så mycket mer i kväll. Man måste ha vett till att kunna koppla av också, det mår man bara gott av.


Jag höll på att sätta kaffet i halsen när en bloggvänn hade hört att jag skulle bli mormor!!!

Först fattade jag ingenting, Jag? Vem av ungdomarna???

Jasså Lisa!!! ha ha, min hund! (det blev svettigt värre ett tag, Phu!....andas ut).

"Mormor" till små valpar!!! Det låter väl något ha ha....

Tanken är att para Lisa när hon löper nästa gång.....hmm....det borde hon göra när som helst.

Jag har henne på "foder" Villarosa och detta blir hennes andra kull om allt går som det är tänkt.


Fundera på att festa till det med en semla och en kopp kaffe nu så här på "lillördag".

Ja, varför inte?






Av Tin - 3 februari 2009 22:58


I morgon har jag en lång arbetsdag vi kallar den för "sexturen"!

Jag jobbar mellan 8 och sex, roligare än så var det inte om du nu började fantisera om annat ;)


Jag borde kanske gått och lagt mig men jag måste varva ner efter kvällsjobbet och så måste jag givetvis läsa vad ni haft för er i dag.


Sedan ska jag krypa ner i min goa säng och sova tills klockan ringer och väcker mig.

Ha det gott!!!







Ovido - Quiz & Flashcards