Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Trädgård att trivas i...

Av Tin - 3 maj 2009 17:20


Ännu en härlig arbetardag i trädgården! Nu är skärmarna vid altanen på plats...



Nu ser ni inte in på altanen eller hur? Vad bra, det var det som var meningen.

Men okej, ni ska få se från andra hållet också...



En del av altanen är under tak för vi har huset i vinkel.

Nedanför trägolvet ligger ölandssten som vi har haft i många år. Jordplätten bakom busken...där är rensat, vilket jobb!!!  Där ska vi ställa polen i år. Nu ska vi göra ett trägolv att ställa den på eller något bra underlag i alla fall.


Det roliga återstår och det är att ställa i ordning allt på altanen så det blir riktigt mysigt att vara där.


Eftersom vi har hundar har de inte fritt spel över hela trädgården. Den är indelad och inhägnad och för varje del måste man öppna en port. Den vilda delen är den del där bla komposten finns och där finns även ett fågelbad somm fått nytt vatten i dag.



Fåglarna älskar att vara här och dricka vatten och bada.



I den vilda delen, ja vi kalla den så för att det får växa fritt här. Murgröna, barrväxter, stubbar och en del vilda blommor. Vi är inte så noga här utan det får sköta sig självt.



Innanför spaljen och det höga nätet till baksidan blommar brudspirean.


En blomma jag har nästan överallt för den frösår sig själv och jag har även delat plantor. Det är Kantnepeta...



...eller kattmynta som den också kallas. Den är tålig och perfekt som kantväxt.


Dagen har gått fort och det gör den när man har roligt för det är roligt att påta runt i trädgården.

Nu väntar en dusch och det kan behövas!!!

 
 
Inger

Inger

3 maj 2009 19:03

Visst blev det vackert och Ölandsstenen gillar jag./Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 maj 2009 19:20

Superfint!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 maj 2009 19:34

Hoppas dom blir "lite" impade åtminstonde ; )))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

3 maj 2009 20:12

Oj, vad duktuga ni varit!!
Själv har jag stått i källaren och klippt tre hundar idag. Sallie var en av dom, de andra två blandisar.
Till helgen är det ju utställing så Sallie behövde snyggas till lite.

Ha en fortsatt skön kväll, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

3 maj 2009 20:22

Jättefin o. stoooor trädgård. Kommer att bli super med en liten pool där att svalka sig i sommar. Ha en härlig jobb-vecka.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

3 maj 2009 20:42

Spännande att se polen...då får ni handlar mer skärmar eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards