Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Flitiga...

Av Tin - 17 maj 2009 20:39


Så var det då söndagskväll...igen och som vanligt har helgen gått aldeles för fort. Men vi är inte ledsna för vi har hunnit göra väldigt mycket.


Vi säger varje vår att vi inte ska hitta på nya projekt men hur svårt är det att låta bli...svårt, mycket svårt.

Vi lägger som sagt var, focus på baksidan i år och inspirationen bara flödar...


Även hos Harry som hjälpt till...



Gräva upp roten till ett stort träd är väl en "baggis"!



Så där ja...det gick!

Bra Harry! Vad duktig du är!

Jag tror nog Harry blir en väldans bra trädgårdsarbetare när han blir stor.



Lisa får vila....hon har ju bebisar i magen. Hon har varit duktig på sitt sätt och "tagit om hand" de små pinnarna.



Harry är outtröttlig och ger sig på nästa träd som är betydligt mindre. Envis är han...ser ni spaden till vänster? Det är jag som gräver för att lossa på rötterna medan Harry drar i stammen


För att förverkliga våra ideér har vi tagit ner ett par träd men de var ändå fula och på väg att dö så de var ingen större förlust.



Grunden till vårt "mysrum" börjar ta form. Pergolan och spaljen är på plats och nu är det roligaste kvar...finliret! Blommor lyktor, trädgårdsmöbler, krukor...

Vi tog en kopp kaffe här idag i de blå plast möblerna som jag egentligen inte tycker om men man få ta det man haver så länge.



 
 
Mita

Mita

18 maj 2009 17:31

Vilket fint mysrum, kommer säkert att bli en rofylld plats sena sommarkvällar.

Och duktiga vovvarna som hjälper till...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards