Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Kvällsreflektion över en kopp kaffe

Av Tin - 18 november 2008 21:16


Har besökt ett härligt arbetslag som jobbar "natten" på ett äldreboende. De hade "planeringsdag" på kvällen.

Vi har reflekterat över värdegrundsfrågor och det är så fantastiskt kul att handleda och får dem att fundera på sådant som tycktes vara självklart, inte är det längre. Jag hoppas att jag väckt tankar till ett fortsatt värdegrundsarbete och att man fortsätter arbeta för att få ett bättre samarbete.

Ska ta mig en kopp kaffe och några pepperkakor och koppla av och reflektera över min arbetsdag.

I morgon ska jag föreläsa på vårdprogrammet och ska se till att samla ihop mig inför det och vad jag behöver ha med mig. Det är utmaningar hela tiden.


 
 
Magnus

Magnus

18 november 2008 22:01

Du verkar göra ett gott arbete när det gäller värdegrunder. Kör hårt.

Kaffe på kvällen passar inte mej, då kan jag inte sova :). Öl och vin däremot går bra!

När jag var ung och aktiv i en förening skulle vi ha brainstorming över vad vi skulle ha för kommande aktiviteter för att locka fler aktiva. För att få igång inspirationen och ideérna hade jag köpt med en back öl. Ölen var god men tyvärr blev det inga goda ideér!

http://underbara.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

18 november 2008 22:14

Jag sover alldeles förträffligt bra med kaffe "i kroppen". Är ingen vinmänniska men tar gärna whisky till kaffet. Kanske ska hälla upp ett glas...ja i medicinskt syfte. Dottern har blivit förkyld och jag vill inte bli smittad. Jag kan skylla på det iaf ;).

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards