Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Ett utlåtande på den BLÅA GLÖGGEN

Av Tin - 9 november 2008 20:04


Varför vänta på något gott när man kan smaka den i kväll?

Den som spar han har fast inte så roligt. Vi har tjuvstartat på julens gotter och öppnande den blåa glöggen.

Hur smakar egentligen blåbärsglögg?

Nu vet jag. Den var "len" i smaken och lagom stark och smakade nejlika. Men blåbären! Jag blev lite snopen för jag kände inte blåbärssmaken.

Det stog på flaskan att glöggen skulle hällas i små glas för man skulle se den blå färgen, det gjorde vi naturligtvis inte för vi läste den texten när vi satt med redan upphälda "vanliga" glöggmuggar.

Summering av det hela: Blev lite besviken att inte känna smaken av blåbären men annars var den mycket god.


Min favorit bland glöggsorter är fortfarande...

BLOSSA GLÖGG spetsad med cognac


 
 
Singo

Singo

9 november 2008 20:29

Förra året köpte jag ett väldigt snyggt paket med fem småflaskor av tidigare glöggårgångar. Tror det var 2003 med pomerans som var väldigt god. Mindre god var Vinteräpplen 2004...

http://singo.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

9 november 2008 22:13

Tack för påminnelse att det är glöggtider. Det är ju bara 3 veckor till första advent så det är dags att prova fram den bästa glöggen :).
Okej, jag är väl ingen glöggfanatiker men ett litet glas då och då är gott.

http://underbara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards