Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Jag är i "Ingemansland"

Av Tin - 8 november 2008 14:49


Jag har hamnat i Ingemansland. Under ett par månader har jag haft många olika uppdrag i vår kommun.

Det är och har varit otroligt spännande och givande och jag har lärt mig massor. Jag har fått en "helikopter vy" kan man kalla det för. Jag har packat min osynliga ryggsäck med ännu mer erfarenheter och det gör att när jag är på min ordinarie arbetsplats känner jag att jag måste backa och ta några kliv bakåt för att komma på samma nivå som dem.

Jag vill poängtera, att det INTE handlar om smarthet utan mer att man diskutera och hänger upp sig på småsaker. Man lever i en "mindre värld" och måste förgylla den med gnäll, skitsaker osv. Vad mycket energi som går åt till detta!

Tänk om vi kunde lägga lika mycket energi på planering och utveckla vår seviceanda till våra vårdtagare (kunder).

Vilka utvecklingsmöjligheter det skulle bli.



 
 
Ingen bild

Marika

8 november 2008 18:20

Jag förstår dig precis. Du ska se att det finns en mellan lösning utifrån ditt kompetensinventeringsuppdrag, om vi bara får igenom vår ansökan. Jag ska skriva fram ett förslag nu innan den 12 december på projektorganisation.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards