Alla inlägg under september 2008

Av Tin - 27 september 2008 17:32


Innan jag somnade i går kväll fantiserade jag om alla snygga kläder jag skulle köpa, hur de skulle se ut och i vilka färger. Jag kan säga så här, att i vår stad har de inte de affärerna med de kläderna jag hade funderat ut. Synd!

För de var verkligen snygga och passade mig perfekt!

Min dotter var med mig i dag, på både gott och ont vill jag tillägga. Bra att ha smakråd men sedan ska hon kolla, prova och göra det länge och klockan går och jag har inte lust att titta på kläder nått mer. Men jag köpte en jacka som jag är jättenöjd med. Ett bra pris också! En snygg kjol men ändå inte för snygg om du förstå, man kan ha den när som.

En snygg halsduk är pricken över i:et till en snygg jacka.

Sedan lite scrub till ansiktet och clear-upstrips som rengör på djupet vid haka, näsa och panna. Men de får jag nog inte ha i fred för ungdomarna som också ville prova dessa.

Blå ögonskugga har jag inte haft på länge och man måste ju förnya sig. Ja, det var väl allt...ja dotterna fick en klänning också...naturligtvis...tack snälla mamma ska du säga!

Just det! jag köpte en duk på Indiska också.

Nu måste jag kolla hur dotterna dukat bordet för sina gäster. Måste ta en bild!





Av Tin - 27 september 2008 15:22



Sitter är med bästa väninnan och tar ett glas vin så här på lördag-

eftermiddagen.

Ni undrar väl om jag hittade något snyggt i stan? Okey, jag ska snart visa. Det blev kan jag erkänna...som vanligt...inte så mycket.  Men det som det blev, är jag väldigt nöjd med.

Nej men vad klockan är mycket! och här sitter jag som om jag hade all tid i världen. Om några timmar ska dottern ha tjejträff här och äta lite gott innan de ska ut på stan och roa sig. Men det var så mysigt att sitta här och varför stressa. Nej just det! Hon får väl laga maten och duka bordet! Det är ju hennes gäster för tusan! Häll upp ett glas till Maggan! Tack tack! Jag njuter...vilken härlig lördag!

Av Tin - 26 september 2008 21:36


Jobbpasset är över och den lediga helgen ligger framför mig, härligt!

I morgon ska min garderob förnyas och det är mycket som jag behöver eller vill behöva. Nu tycker jag att detta ska bli jättekul att åka till stan och handla till mig i morgon men risken är väldigt stor att jag kommer hem tomhänt eller bara med ett par nya trosor i en påse, som vanligt :( 

Jag hatar att prova kläder och särskilt i provrum med stora speglar runt om och med en belysning som inte döljer en endaste skavank på kroppen. Jag tycker att jag har en högst normal kropp, varken det ena eller andra.

Varken för lång eller förkort. Inte heller för tjock eller för smal men ändå passar inte kläderna. Alltså, något fel måste det vara. De måste vara felsydda allihop. Resultatet blir alltid det samma, klädtrasa på och åker av i hundra nittio. Allt ser bara så patetiskt ut.

Men mamma, den är snygg på dig, säger ungdomarna. Men jag vet, att de bara är trötta på mig och mitt eviga provande och vill ha ett slut på det. Mig lurar de minsann inte!!!

Vi får väl se om det blir modevisning här på bloggen i morgon eller inte.


Av Tin - 26 september 2008 10:19



Vilken härlig fredag! Solen skiner och helgen är en ledig sådan för mig. Kan det bli bättre?

Arbetsveckan har varit kanon och jag känner att jag kommit en bra bit på väg i alla mina uppdrag.

Nu ska jag snart åka till jobbet. Det känns gott för därefter kommer min lediga, efterlängtade helg!

Ha en riktigt fortsatt bra fredag, det ska jag ha!


Av Tin - 26 september 2008 09:10



Vakna en sista gång vid tio över åtta och bestämmer mig för att gå upp. "Min väckning" börjar vid si så där vid sex.

Nej inte Av sex!!!! VID sextiden menar jag. Varför ska en del alltid få till det...jag menar, förstå mig rätt här nu, ha ha.

Vid sextiden går dotterns klockradio igång...jag vaknar... jag somnar om.

Det tappas något på toa...klarvaken!!! men somnar om.

Harry hoppar upp i min säng, vaknar....somnar om.

Dottern väcker sonen "Du måste upp nu", Åååå vaknar igen men somnar om.

Dottern går i ytterdörren, ska till bussen. Hon gör det tyst men jag hör ändå.

Harry hoppar ner....vaknar....somnar om.

Sonen går till skolan, smäll i dörren...ha det bra i dag! ropar jag och somna om.

Mannens klockradio går i gång med ett jä....liv. Bara såååå vaken med en gång men lyckas somna i gen X 3!!!!!!!!!!!!

Jag sätter mig på sängkanten, kan ingen komma och säga till mig "lilla du, lägg dig igen, jag tar hand om allt i dag".

Men det enda jag ser är två svansviftande hundar sittande vid mina bara fötter på golvet.

Äntligen matte! Ska vi gå ut nu?

Jag kan inte låta bli att le, de är för söta.

Aaaa, vad snygga! det hade jag glömt. Jag studerar mina fina naglar. Jag gjorde ju fransk manikyr i går kväll. Hemgjort men väldigt snyggt.

Jag ruffsar och kela till mina hundars mjuka pälsar.

Kom nu! Nu ska vi gå ut!



Av Tin - 25 september 2008 19:04


Varför kan jag inte låta bli den där goda kakan på eftermiddagen? Nu ska jag lära mig att säga, Nej Tack! i fortsättningen. Men det är ju så himla gott...eller hur?

Nu känns det lite bättre efter en timmas promenad med hundarna i rask takt. Jag har säkert "gått av" det onödiga.

I morgon är det redan fredag och då är det en sådan hinna rasta hundarna och snygga till mig självdag innan jag börjar jobba vid middag. Alltså, borde jag handlat, städat, tvättat och en massa annat också innan helgen...vilket jag inte gjort. Jag föresten!!! Vad jag kan se har ingen här i huset heller hunnit. Vad bra! jag kan andas ut. Trodde ett tag att jag var lite slapp, slö och likgiltig.

Då tar jag och "slappa" som de andra gör ikväll.

Av Tin - 25 september 2008 06:04


God morgon!

Fick några minuter över så här tidigt på morgonen innan jag ska jobba och har tid att blogga en stund.

Min son brukar skratta åt mitt sätt att skriva och menar att jag skriver så "ordentligt", riktig svenska. Visst håller jag med, men så skriver jag, punkt slut!

Jag märker här i bloggrana att en del tror att sex alltid säljer. Ja, då trodde ni fel. För en annan tendens har smygit sig in, ett nytt ideal, präktigheten.

Läste om detta i kvällstidningen i går och kände, và skönt! då är jag modern och inne med min "präktiga" text.






Av Tin - 24 september 2008 22:03


Jag som är värdegrundsinstruktör tycker naturligtvis om att reflektera över Etik och Moral.

Föreläsningen i dag var bra och jag vill dela med mig av en del som Ulla Carin Holm förmedlade.


* Jag är mina arbetskamraters arbetsmiljö. Tänkvärt!!!!!

  

* Vi tror att vi vill det som är bäst för oss, men det gör vi

   inte. Viljan är inverterad (upp- och ner). När viljan styrs

   av avund, hat eller ilska fattar vi beslut som är dåliga för 

   oss.

   Vi vill studera, banta, sluta dricka osv, men gör tvärtom.

   Får en känsla av tomhet när vi gjort fel.


Att styras av avund är det värsta. Den människa är ofta negativ till allt och vill gärna förstöra för andra.


   Att vara i god handling

   (visar min personlighet)

*När tanke och känsla samverkar, när jag gör det jag vill göra, när jag vill det jag gör


*När jag känner en kallelse att göra just detta


*När det jag gör är bra för andra


*När hela jag är engagerad i en uppgift


*Då jag får vara jag


Stämmer ovan nämnda punkter in på dig?

Är du i "God Handling"?





Ovido - Quiz & Flashcards