Alla inlägg den 3 september 2008

Av Tin - 3 september 2008 21:35



Min egen "ta hand om mig själv dag" började med lätt regn som snabbt övergick till soligt och fint väder.

Mina hundar, Harry och Lisa, har varit ute med mig på långa promender, så frisk luft har jag fått. Tack snälla för att ni rastat mig ordentligt.

Jag har också tagit hand om mig och gjort sådant som man inte hinner i vardagen. Vad sägs om en ansiktsbehandling?

Det gör man lätt själv och ansiktet känns så lent och framför allt rent efteråt.

Fötterna fick också sitt. De arma fötterna som ser hemska ut efter sommaren. De fick ett fotbad i vanlig grön såpa. Sedan filade och smörjde in dem. Kan du förstå hur skönt det känns efter den behandlingen? Jag springer som på lätta moln. Efter "ta hand om kroppenbehandlingen" satte jag mig och läste en bok.

En sådan här dag behöver jag ha ofta, du med, att stressa av och känna att man landar.

När "vampyrerna" kom hem var förtrollningen bruten och allt som vanligt igen.

Ja, jag har en grej kvar. Jag har bäddat rent i våra sängar. Där ska jag krypa ner om en stund. Lakan som hängt ute doftar underbart! Jag kommer att sova gott!


                  Visst ser det skönt ut!



Av Tin - 3 september 2008 09:28



Min lediga dag, skönt! Jag ska bara pyssla och mysa och ta det lugnt. Det är förbjudet att tänka "jobbtankar", de har jag låst in. Ibland knacka de på dörren och vill ut, men jag öppnar inte.

Vänta lite, jag ska bara hälla upp mig en kopp kaffe.....

....så där ja. Aaaa... vad gott....förstår ni? Jag har redan varit ute på min vanliga morgonpromenad  med hundarna och nu sitter jag här... Det har börjat regna...ja det gör det...lite grann. Men det gör ingenting...då blir det en ännu mer...ta det lugnt mysdag...


Ovido - Quiz & Flashcards