Alla inlägg den 18 september 2008

Av Tin - 18 september 2008 21:16

glad fisk


I dag har jag trivts som fisken i vattnet på min lediga dag. De andra drar tidigt i väg till jobb och skolor så jag kan gå här och göra vad som faller mig in.

Det kanske inte har varit så mycket som "fallit mig in" idag men vad gör det. Det har varit underbart väder så hundarna och jag har vandrat långt och länge. Det är så skönt att gå där och tänka och rensa hjärnan. Där behövs det verkligen städas ibland! Det finns människor som man möter i sin vardag som påverkar en negativt. Människor som inte lyssna eller vill förstå. Jag behöver inte ta ansvar för deras sätt att hantera saker och ting och bli nedstämd för deras beteende. Allt detta vill jag inte ska ta plats i min hjärna. Jag vill inte lägga någon energi eller att det tas energi att gå och fundera på detta. Jag "klickar" på knappen "radera" och så är det borta. Skönt!

 Vill du verkligen radera? Jag trycker snabbt "OK"

Ah! genast känns allt mycket lättare!

Men det finns också många underbara människor jag möter i min vardag. Människor med emparti och en människorsyn som är guld värd. Tack för att ni finns!

Jag trycker klicka på "spara som" och skriver...Underbara människor!



Av Tin - 18 september 2008 11:17


Ursäkta att ni fått vänta en stund men ni förstår jag har ett jobb att sköta här hemma också. Dammsuga, hänga tvätt...ja det där vanliga.

En Jul ville jag klä granen i vitt till familjens stora protester. De är såååååå tradionsbundna medan jag vill ändra och göra nytt! Men hör och häpna! De gav med sig och jag började spåna...vad ska jag ha? Vita kulor naturligtvis, mina änglar och....inte glitter...nåt....annat och det var då jag kom på "idiotjobbet"!

Jag köpte:

*Vit filt

*Rep

*små, smala, vita sidenband (som hänge)

*Pärlorna är från ett halsband som gått sönder.


Jag gjorde ett 15 meter långt rep med vita pärlklädda hjärtan på rad ("idiotjobb") Det tog tid! 

Men vad snyggt det blev i granen!!! och lite gediget och annorlunda.

Av Tin - 18 september 2008 09:52


Änglarna var bara början! Det gäller att hitta och tillverka sin personliga trend. Jag har mer att visa...det kommer!

Jag kallar det för "idiotjobb" men snyggt till änglarna!

Av Tin - 18 september 2008 09:06


                                Mina Änglar!


Söta eller hur? Titta noga, ser du att de är gjorda av makaroner?  Lite "pilliga" att göra men ändå lätta.


Du behöver:

2 vanliga makaroner (ska vara armar)

1 penne  (kroppen)

1 fjärilsmakaron (vingar)

träkula (huvud)

vallmofrö (som hår)

guldtråd som hänge

vit hobbyfärg

en bra nyans som hudfärg (huvud och händer)

klister


Du förstår säkert genom att titta på bilden hur jag gjort. Måla alla delar innan du klistrar i hop dem.

Genom att få vallmofröna att fastna med hänget samtidigt, lägger jag på med klister där vallmon ska vara och lite extra klister där hänger ska sitta. Rulla huvudet över vallmon och fäst hänget samtidigt. Låt torka, så sitter hänget perfekt!

Jag målat lite med guldfärg som du ser (finns i hobbyaffären) det är valfritt.

Måla ögon, näsa och mun enkelt som jag gjort.

Gör många! De är så fina att ha i granen.







Ovido - Quiz & Flashcards