Alla inlägg under september 2008

Av Tin - 8 september 2008 13:41


Vad sägs! min första bild ritat med datorns hjälp. Det är inte alldeles lätt. Jag måste träna, för kul är det. Visst ser man att det är en wheatenhund?

Himmel! jag måste göra lita nytta också. Kan inte bara sitta här. Hundarna och jag har varit ute på en långrunda så de är trötta och sover nu. Men jag borde kanske...jag är ju ledig för tusan!


Av Tin - 8 september 2008 08:12


Ja de é måndag morgon och jag har en ledig dag, jippi! Har ingen aning vad jag ska göra idag eller vill, snarare.

Morgonpromenaden är avklarad och det var så fuktigt ute så håret mitt, blev alldeles krulligt och det är inte kul, ska ni veta! 

Jag får göra det vanliga morgonarbetet, plocka undan, köra igång en maskin tvätt. Hur fortsättningen på dagen blir har jag ingen aning om. Jag får se!

Av Tin - 7 september 2008 15:23



Vilken Helg! Vi har haft jättekul, väldigt blött och är nu bara såååååå trötta!

Det är så himla kul att träffa våra wheatenvänner (vi som har samma hundras) och då gör det inte så mycket att det har regnat mest hela tiden...men visst hade det varit skönt att slippa detta blöta, men det är som det är. Tur att jag hade mina stövlar med mig.

Jag är alldeles tom i mitt huvud...ni får titta på bilderna...en blandad kompott av helgen...jag behöver vila...


Resan till Öland



Av Tin - 5 september 2008 14:31



 Ha en riktigt skön helg!

Var inte ledsna om det regnar det finns gummistövlar och regnrock!


Ta vara på helgen!

Tin

Av Tin - 5 september 2008 05:52


Godmorgon kära bloggare!


Äntligen fredag och (snart om några timmar) ledig helg, underbart! Jag jobbade förra helgen så min lediga blir extra sköööööön!

Hur bra och kul man än tycker om sitt jobb, måste man vara ledig och återhämta sig annars skulle vi snabbt vara som gamla disktrasor...slitna, sura och känna oss urkramade.

Klockan är bara lite över sex...ville bara säga godmorgon och önska dig en riktigt skön fredag. Jag börjar kvart i 7 med rapport från "natten". Förväntar mig sedan en lugn arbetsdag! eller rättare sagt...Den blir vad jag gör den till!



Av Tin - 4 september 2008 21:25

show



 Packat och klart!


Hundutställning

på Öland

i

helgen.




Det ska jättekul att träffa alla hundvänner igen och ha en trevlig helg tillsammans. Men vad har jag packat in i husvagnen?  Middag på kvällen förstår ni och är feststämningen på topp blir det show! Jag packar alltid med lite extra försäkerhets skull :) Man har inte roligare än man gör sig, eller hur? och vet du va...det bjuder jag gärna på.


Av Tin - 4 september 2008 17:40


Du milde tid! I morse hände det som inte får hända. Jag försov mig!

Jag kände mig verkligen utvilad när jag vaknade och tänkte vad gott jag har sovit. Ingen hade stört min sköna sömn med sitt eviga snarkande från sängen bredvid. Vad skönt, tänkte jag samtidigt som jag tittade på klockradion. De starkt lysande siffrorna sa att klockan var...6.37. Vad!!!!!!!!!

Jag börjar ju 7 idag och for upp ur sängen. Vilken tur att "vampyrerna" väcker sig själva och mannen tar hundarna så jag gick lugnt och tvätta av mig och sminka lite grann.

Jag har nära till jobbet och var där fem i 7.

Jag sov gott i min renbäddade säng...ska aldrig mer bädda rent när jag börjar tidigt nästa dag. Men skönt var det...att sova.

Av Tin - 4 september 2008 16:56


Vilken ände ska jag börja...drar till Öland i morgon... efter jobbet...packa husvagnen...vilka kläder?

Va! ska jag laga mat också...det får bli spagetti och köttfärssås. Blir det bra? Tack!!!

Bada hundar...vad vad det mer?

Vad är min komihåg lista...där! få se nu. Måste handla...kaffet är slut och bajspåsar...ja till hundarna.

Toalettgrejer får jag inte glömma!!! och så var det...

Förlåt...är smått förvirrad!

Ovido - Quiz & Flashcards