Alla inlägg under september 2008

Av Tin - 22 september 2008 13:13

Vem påstod att jag hade en ledig dag? Nu har jag en kort rast med kaffe och mörk choklad. Har flängt runt och städat både här och där och jagat dammråttor! Jisses vad snabba de är. En "ledig" dag betyder att jag inte går till mitt andra jobb utanför hemmet, utan stannar kvar här och jobbar. Vem betalar mig för detta jobbet? Måste kolla det. Det måste ju finnas en facklig organisation som vet mina rättigheter, eller har jag bara skyldigheter?

Jag har en arbetsgivare som följt med mig hela tiden för att kolla så att jag inte slarvar. Harry heter han (min hund) som följer mig hela tiden med dammtrasa och skurhink. Han lägger sig bredvid hinken och spanar in varje rörelse jag gör. Jag tror han är tillsagt av de övriga i familjen att vara spion och se till att jag sköter mitt jobb här hemma så allt är välstädat när de kommer hem! Undra vad de mutat honom med.

Okey Harry! Jag vet att jag har tvätten kvar. Måste bara ta igen mig en liten stund.

Av Tin - 22 september 2008 10:32



Förlåt mig snälla ni! Det är mitt fel att det regnar och jag tar på mig hela ansvaret för detta. Ni får skratta åt mig som måste gå ut med hundarna i regnet medan ni sitter inne och ha det torrt och varmt. Det gör inget, jag kan gott ha det.

Av Tin - 22 september 2008 09:49


Har varit ute och rastat hundarna i regnet.

Jag var ju så dum att jag önskade regn i går för att ha en ursäkt att kunna sitta inne och inte göra någonting för just då var jag så trött. Men nu har jag ändrat mig, suck! Vad jag har ställt till det. Nästa gång ska jag ta det lite mera försiktigt med mina önskningar.

Hundarna har i alla fall kul. De leker med gamla vantar med godbitar i och ska givetvis ha samma vante. Det är tur att de har vett att roa sig en regnig dag som denna.

Jag får väl roa mig med att städa toaletter och torka golv, som vanligt efter att ha arbetat helgen.

Sedan är det dags för nästa "uti regnet promenad" med de fyrbenta. Usch! vilken tråkig dag, måste ändra på detta!

Av Tin - 21 september 2008 21:33


Hej alla...hick!...ni!

Det är såååååå......hick!!!

skönt att arbetch...vad heter det....a...arbets....veckan är....hick!... slut.

Men ni, ja menar ni, ni ska inte vara ledsna för att ni måste ställa kl...klockan tidigt...i mon. Fre...fre....fre hick!...fredagskvällar...är kanon...för jag är...le...le...lö...nej leeeedig ska jag säga... i mon! Skönt att koppla...av så här på...fredagkvällen....hick!

Måste vara lite tyschtare, inte prata så högt...nej. De har gått o lagt sig de som bor här...hick!...i huschet.

Fått för mycket? försök inte skoja på mig....ha ha. Den var ...bra ha ha!

Jag är helt klar i...vad heter det...knoppen ja.

Schöndag för dig men fredag för...mig!

De e så himla bra att jobba helger!

Av Tin - 21 september 2008 19:27


Nu har jag jobbat klart min helg så nu sitter jag här och det känns som en fredagkväll och att arbetsveckan är över. Jag är ledig i morgon när ni andra ska börja er arbetsvecka.

Ja håller med det är lite förvirrande men det är sådant man får ta när man jobbar "hur som helst" och "när som helst" som jag gör. Nu har jag firat "min arbetsvckas" slut med pizza och en starkcider. Måste ju ta igen allt jag missat som ni har gottat er med under helgen. Den som spar...

Ledig i morgon, Å vad skönt!!!

Hoppas det blir väder till att göra något kul, ja väder blir det ju alltid men ett bra sådant. Just nu önskar jag att det regnar hela dagen så jag kan med gott samvete mysa med en god bok. Jag är bara såååååå trött i ben, armar för att inte tala om mitt huvud.


Fortfarande samsas sommarblommor med höstfägring.

Nycklarna som hänger där, låser jag trädgården när det är dags för sin vintervila. Inte än...men snart.

Av Tin - 20 september 2008 21:51


Det är så härligt, fantastiskt kul att vara syster Vera som bara kliver in på en fest som pågår för fullt. Det är ju inte jag utan det är ju Vera och då gör man precis som man vill utan att det är pinsamt.

Jag klev rätt in i huset och började hälsa på folket som var där och ursäktade mig som kom och störde mitt upp i festen. Det hela gick ut på att ha en hälsoundersökning av 40åringen, en gratis sådan som alla kvinnor ska genomgå. När jag tog på mig skyddsrock, munskydd och handskar  då började födelsedagsbarnet fnittra nervöst och gästerna skrattade för fullt.

Jag hade en skojig undersökning och nu skrattade även födelsedagsbarnet, fast det var nog mer av nervösitet. Det är ju alltid lite läskigt att hälsoundersöka sig. En lättnandes suck drog hon när jag meddelade att gravidetetstestet var negativt.Jag hade gul saft i urinrör som jag tog diverse prover ur. Medicin fick hon också för att hon inte skulle få urinväginfektion eller få någon höstförkylning.Det fick hon i flytande form för det är lätt att svälja.

( Stark Päronkonjak! )Jag gav henne lite tips och råd om nya inkontinensskydd på mitt speciella sätt. Var hon trött på sina hängbröst kunde hon få nya och jag visade stora lösbröst för henne men hon tackade nej men fick ändå prova hur de kändes.

Hälsokontrollen blev ett lyckat inslag på festen!!!

Till slut förklarde jag henne som helt frisk och tog på mig kappan och gick.

När jag kommer ut på gatan för att gå till bilen då är ambulansen där i grannhuset. Ja det är sant! Men jag, jag menar syster Vera, med sköterskehätta på huvudet och allt... Vera låser upp bilen som världens naturligaste grej. Ambulanskillarna tittar lite fundersamt men förstår säkert...tror jag. Hoppas det inte var något allvarligt med "grannen". Glädje och tråkigheter på samma kväll och gata.


                     Syster Vera

                Visst är hon läcker!?

Av Tin - 20 september 2008 13:54

Hejsan!


Fy vad kallt det var i morse!!!

Började jobba klockan 6.45 idag med rapportering från nattpersonalen. Jag förstår inte hur de kan se så oförskämt pigga ut när jag med håret på ända och sömnen kvar i ögonen slår mig ner för att få nattens berättelse.

Nä, nä, nä, tro inte det!!! att jag sitter och roar mig vid datorn och blogga på arbetstid! Jag har delad tur vilket innebär en lång rast från klockan halv två till fem. Jag har som tur är nära hem och kan "rasta" där. Så jobbar jag till kvart i nio i kväll. När jag slutat ska jag svida om till....och spexa som jag talat om i tidigare inlägg. Jag ska be någon ta lite bilder så ni får se ha ha.

Behöver lägga upp benen en stund och slå ihop de blå för detta blir en lång dag.


Jobbar du också i helger? Är det bra eller dåligt? Skicka en liten kommentar!!!


Av Tin - 19 september 2008 21:21

apa sig


Ja, ni kan ju förstå hur tosigt det kan bli när folk ringer på min "akuttelefon".  Det är i morgon inte i dag, jag ska som oinbjuden komma till en födeledagsfest. Jag bara älskar detta!

Nu har jag tänkt!!! vad jag ska göra. Saken är den att jag inte vet hur mycket jag vågar avslöja här. Hon som fyller år kanske är här och läser...men det är knappast troligt...man vet ju aldrig förstås. Lite kan jag avslöja. Jag ska förklädd till en ........(avslöjar inte detta nu) gå in i huset som jag aldrig har varit i eller långt i från känner alla gästerna. Jag ska bara kliva på och bara helt enkelt ta över festen! Vad jag ska göra får ni reda på när jag varit där. VÅÅÅÅÅÅGAR INTE AVSLÖJA MER!


Ovido - Quiz & Flashcards