Alla inlägg den 10 september 2008

Av Tin - 10 september 2008 22:43


Att jobba i ett arbetslag är inte alldeles lätt och består det bara av kvinnor är det förmodligen svårare. En del är envisa och har alltid rätt. Någon vill alltid vara den som bestämmer och någon är alltid tyst. Det finns de som är väldigt snälla och det finns de som pratar och gör det väldigt mycket. En del avbryter hela tiden och är dåliga på att lyssna. De finns den omtänksamme som bara vill väl och så finns skitsnackaren. Den misstänksamme är inte ovanlig och så vända kappan efter vindenmänniskan...

Jag kan hålla på hur länge som helst.

Men har du mött energisnyltaren? Du kanske har en sådan i ditt arbetslag?

Det är en person som bara pratar om sig själv och det går inte att avbryta. Den personen pratar oavbrutet och talar gärna om hur duktig han eller hon är för att inte tala om barnen. Det finns inga så duktiga och skötsamma som hennes.

Den personen själ all din energi och du blir sååååå trött!

Det är en energisnyltare!!!

Har du en energisnyltare på ditt jobb?


Vågar du fundera på vilken person du uppfattas som?





Av Tin - 10 september 2008 13:54


Så lekande lätt det gick att kamma hundarna på det nya trimbordet. Lisa och Harry tyckte också att det kändes bra för de stog så fint. Kanon med ett bord i rätt arbetshöjd. Det bästa är att jag kan fälla ihop det och ställa undan det till nästa gång.


Lisa och Harry

Av Tin - 10 september 2008 09:53



Hemma från morgonrundan och sitter här

med en kopp kaffe.

Ja, god morgon på er föresten!

Min morgon är en sådan tänka och funderamorgon och känner mig lite "vissen". Är väl bara trött. Få ta och rycka upp mig!

Nu kommer Harry (min hund) och ger mig en

stor, blöt puss. Tack Harry!

Ovido - Quiz & Flashcards