Alla inlägg den 30 september 2008

Av Tin - 30 september 2008 20:58


Vilket höstväder det varit idag. Regnigt, blåsigt och kallt.

Sonen kom hem med blöta fötter för skorna är slitna och tar in vatten. Det var bara att åka till skoaffären och köpa nya. I dag hade jag tur för han hittade skor som han ville ha som inte var så dyra för en gång skull. Det är ju så viktigt att ungdomarna har det "rätta" på sig och det kan jag inte styra över längre.

 Jag köpte ett par snygga, svarta stövlar  (kunde inte låta bli) så nu är jag riggad för hösten som faktiskt börjar på allvar i morgon då vi går in i oktober. Det går så fort! Jag hinner inte med.

En gammal dam sa till mig att:

 "ju äldre man blir, ju snabbare går tiden".

 Det ligger något i det.

Av Tin - 30 september 2008 19:57


Jag är jätteglad när ni kommenterar mina inlägg och det vill jag ha mer av. Kommenterar så mycket ni vill!!!

I bland händer det att jag får höra kommentarer "utanför bloggen". Man lägger sina egna värderingar om mina inlägg. Jag tycker att det är kul med min blogg och vad som ska skrivas bestämmer jag för det är min, bara min blogg. Jag skriver gärna i jagform för det handlar om mig, i min vardag och allt som jag gör och ibland inte gör utan skulle vilja göra.

Sedan får man tycka vad man vill om det men jag tycker om det :)

I bland kanske det hoppa en groda ur min mun men det står jag ut med och ni har inget val, stackars ni som måste läsa...eller inte.

Se upp för grodan till höger i bild!!!

Var kom den ifrån?

Den är jag absolut oskyldig till!




Av Tin - 30 september 2008 14:22


Det regnde under hela hundpromanaden men det gjorde inget för jag har gått med ett leende på läpparna hela tiden. Föreläsningen gick kanon och jag hoppas att åhörarna fick med sig tankar att fundera vidare på. När jag kom in igen, från den blöta promanden, firade jag min lyckade dag med en Mariabulle och kaffe. Det är jag väl värd fastän det bara är tisdag?



Av Tin - 30 september 2008 07:21


God morgon!

Har sovit riktigt gott faktiskt och det gjorde jag säkert för att jag förberedde allt i går. Vilken utmaning jag har framför mig i dag, en härlig sådan. Jag gillar att pratar om det jag "brinner" för, VÄRDEGRUND.

Nu ska jag bara värma upp min röst och det kan jag göra i bilen. "Prata upp min röst" gör jag genom att tala för mig själv. Andra bilister jag möter, tror väl att jag är knäpp eller bara är glad och sitter och sjunger, men det bjuder jag på.

 Jag "spelar upp en inre film" som visar hur jag lyckas och är en trevlig, påläst och framgångsrik talare.

Jag tänker på S-A-F (stolt, artig och förberdd).




Ovido - Quiz & Flashcards