Alla inlägg den 19 september 2008

Av Tin - 19 september 2008 21:21

apa sig


Ja, ni kan ju förstå hur tosigt det kan bli när folk ringer på min "akuttelefon".  Det är i morgon inte i dag, jag ska som oinbjuden komma till en födeledagsfest. Jag bara älskar detta!

Nu har jag tänkt!!! vad jag ska göra. Saken är den att jag inte vet hur mycket jag vågar avslöja här. Hon som fyller år kanske är här och läser...men det är knappast troligt...man vet ju aldrig förstås. Lite kan jag avslöja. Jag ska förklädd till en ........(avslöjar inte detta nu) gå in i huset som jag aldrig har varit i eller långt i från känner alla gästerna. Jag ska bara kliva på och bara helt enkelt ta över festen! Vad jag ska göra får ni reda på när jag varit där. VÅÅÅÅÅÅGAR INTE AVSLÖJA MER!


Av Tin - 19 september 2008 15:58


 Skulle precis sätta mig ner och ta mitt goa eftermiddagskaffe och de där goa till som är helt okey för att det är fredag. Då ringer telefonen förstår ni.

Ja inte i den "vanliga" telefonen utan i "akuttelefonen".

-Snälla!!! var det en röst som sa i andra änden.

-Vi behöver din hjälp!

-Okey, svarar jag som är väldigt samlad och

lyssnar noggrant för att inte panik ska uppstå.

-Vi behöver din hjälp  fortsätter den bedjande rösten.

-En arbetskamrat fyller år och vi ska gå dit och kruxet är att hon förväntar sig att vi ska göra något riktigt kul men vi kan inte hitta på något.

- Förstår du att vi är i knipa, förtsätter nu den förtvivlande rösten.

-Kan du komma och spexa henne och alla gästerna?

-Klart att jag kommer!

En sådan alvarlig situation måste lösas. En fest utan spex! Det är ju katastrof!

Kära bloggare jag har lite på G. Hör av mig senare!

Av Tin - 19 september 2008 09:32


Vilken härlig dag! Morgonpromenaden, frukost, läsa tidningen, mat till hundarna är avklarad och kylskåpet är städat. Hundarna har fått varsin gammal vante med en godbit i varje fingertuta. Där fick de en glädjestund!

 Det känns bara så gott! Sedan är det ju fredag och den dagen är ju dagen alla längtar efter. Jag också...fast jag jobbar i helgen. Men det spelar ingen roll. Fredagen betyder glädje, god mat och gemenskap. De berömda 3G:na! Nu skiner solen!!! Vilken fredag! Den positiva energin bara sprudlar! Nej men vet ni vad!!!?

Nu spelar de "det ska vá gott att leva" på radion! Visst ska de det vá gott! annars kan det kvitta.

Ovido - Quiz & Flashcards