Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Världen är full av utmaningar....

Av Tin - 23 februari 2009 14:59


....också här på bloggen!

Min vän Kristina o Sally har ställt en fråga på sin blogg som lyder....

Vad skulle du göra om du vann en miljon, berätta om dina drömmar!!!


För en miljon kunde jag göra mycket men, frågan är om jag skulle bli så mycket lyckligare. Möjligtvis för stunden, men pengarna skulle ta slut...om jag nu inte spara dem och frågan är om det gör mig lyckligare.


Men drömmar har jag!!!

Jag skulle vilja ha....


 ...havsutsikt från mitt fönster!

En natt skulle vårt hus flyttas till havet, jag älskar havet!!! I mina drömmar finns också en.....


....egen strand.

Det hade varit underbart!!! Sol och bad, party på stranden, plocka snäckor, hundarna kan bada....mmmm...jag njuter av den drömmen!


I mina drömmar finns också "skapandets dröm"....



Den här drömmen måste uppfyllas för att jag ska må väl och att skapa kostar....ibland inget....ibland pengar.

Här skulle miljonen komma väl till pass ;) Det är så sant!


Jag drömmer om avkoppling........där inga "måsten" finns. Jag har inte så stora pretationer mer än "lugn och ro", återhämtning och "må gott i själen"!


En dröm är, att ha ett jobb som jag tycker är fantastiskt roligt. Varje morgon när....


....väckarklockan ringer så kan jag sjunga och vara glad och....

...och säga...YES!!! En ny arbetsdag, härligt!!!


Men den bästa drömmen är att var bekymmelselös och kunna njuta av varje dag....


....och att TA VARA PÅ VARJE DAG!!!


Mina drömmars lista är lång, men jag stannar här.

Det bästa med drömmar är, att ingen kan ta dem ifrån mig!




 
 
Mita

Mita

23 februari 2009 16:55

Drömmar måste man ha, tänk vad tråkigt det vore att inte få drömma sig bort ibland.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

23 februari 2009 17:00

Vilka härlig drömmar!! Får väl vara glad om nått uppfylls ;0). Slet mig från soffhörnan en liiiten stund,ska snart dyka tillbaka.
ha det bra.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

23 februari 2009 19:24

så sant så sant........ å min dröm liknar verkligen din mycket! kul. Vill åxså ha ett hus ute vid havet, en egen skapande "hörna" och en massa hundar... hehe iof HAR jag ju "en massa hundar" ;0) bäst å drömma vidare... så länge det inte är straffbart, eller läggs skatt på de ;0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

23 februari 2009 20:52

Vi har oxså en dröm att bo friare vid havet..tänk att ta ett morgonbad..mmm vad härligt! Ut och resa koppla av..äntligen ska vi det till hösten det är sant Kreta blir det!

 
Anita

Anita

23 februari 2009 22:10

Hej vännen!
Läser och tittar på dina underbara drömmar.
Det där med att ha ett arbete att trivas med, det är en dröm för mej just nu. Har det lite kämpigt, men det ska ordna sej.
Havet är min dröm också. Fast jag får nöja mej med sjön istället. Inte helt fel det heller.
Skulle vilja se er pjäs. Det vore roligt.
Lycka till.
Kramis från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
ingela....typ

ingela....typ

25 februari 2009 23:00

underbara önskningar...alla borde få vinna en miljon nån gång i livet för att ordna sitt paradis på jorden...trotts att man inte kan köpa lyckan så hjälper ju yttre omständigheter till...Kram till dej

http://imagaia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards