Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Vem vill ha en sur arbetskamrat?

Av Tin - 18 februari 2009 21:56


I nästa vecka ska jag spela teater igen! Det är så fantastiskt roligt att spela en annan person. Det är ju inte jag längre och då kan man säga och göra vad man vill. Bara det är kul!


Jag ska spela en vårdpersonal som bara är sååå trött på sitt jobb och som bara jobbar för sina lediga dagar. Hon har ingen förståelse och är mest sur, trött och tycker att allt bara är såååååå jobbigt!!!

Och kom inte med nymodigheter för jag kan mitt jobb...jag har jobbat så länge att jag minsann vet!!!!.....Jag har inget mer att lära.

Utbildning!!!....vad ska det vara bra för????

Merjobb är vad det är och vad leder det till???


Denna Berit, som jag spelar, har en "inre uppsägning". Hon trivs inte med jobbet och har inombords, sagt upp sig fast hon jobbar fortfarande kvar.


En tacksam roll att spela, att vara den som är negativ och replikerna är hämtade från verkligheten, från olika håll.


Den här teatern spelade vi under sju föreställningar innan jul, för all personal och många fick sig en tankeställare. Var de Lena (den förstående och som vill utvecklas i sitt arbet) eller Berit (jag, som alla skrattade åt men det var allvar bakom alla repliker)?


Nu ska jag snart dra täcket över huvudet och sova förhoppningsvis sååååå gott!


Måste bara sätta....

....en bukett tulpaner här på bloggen. Bara en liten påminnelse att alla de minusgrader vi har i kväll snart är ett minne blott.


God Natt!





 
 
Ammis

Ammis

19 februari 2009 07:53

Låter kanonkul.Vad är det du inte kan egentligen?? Du verkar "haj" på det mesta så man blir lite avis... ha ha. Nej, då, unnar dig allt gott. lycka till med teatern.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

19 februari 2009 08:07

Hoppas du får en fin dag idag. Här skiner solen, men kallt som 17. Du har fått en liten utmaning av mej :0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards