Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Fullt ös!!!

Av Tin - 16 februari 2009 10:32


När jag vaknade denna måndagmorgon så funderade jag på vilken ände jag skulle börja.

Givetvis ville jag börja i änden "ta det lugnt", läsa tidningen, äta frukost och mitt älskade kaffe....jag är för tusan trött efter helgjobbet...

...men den änden finns inte i dag.


Jag tar tag i "ta på mig varma kläder och gå ut med hundar änden".....som vanligt sedan är det bara att ta tag i det vanliga måndagsgörat.


Plocka i hop för att lämna till....

...miljöstationen.

Inget kul jobb precis men det är skönt att bli av med det innan "berget" har blivit för "högt".


Jisses!!! Det är ju tomt i kylskåpet! Måste handla innan våra ungdomar och övernattande kompisar till dem vaknar.

Jag får ju skämmas om de går hem och säger.... *de hade ingen mat så frukost blev jag utan*.


Lisa och Harry gillar när det är action så här på morgonen för de "hänger" med, jätteglada naturligtvis. In i bilen, ut ur bilen, bära in varor med en önskan att få något gott från påsarna.


Det är som om världen stått stilla här hemma medan jag jobbat. Här är rörigt och stökigt!

Nej nu är jag orättvis! Fy skäms på mig! Kan det bli annat när det renorveras?

Mannen har hållt på och det tar sin lilla tid för han är så noga....

Det kan jag ju inte klaga på, nej då!


Ser ni till höger....så ljust och fint det blir!

Nu är det bara den svarta fondtapeten som ska upp och täcka den terracottafärgade tapeten en gång för alla!


Nu ska jag fortsätta mitt morgongöra....eller förmiddagsgöra....klockan är redan över elva!!!

Hur gick det till nu då???



 
 
Ammis

Ammis

16 februari 2009 13:59

Jisses, här går det undan må jag tro. Du får säkert gjort allt du vill i ett nafs för det uppfattas iaf som du har en hastighet på 100 km i timmen...ha ha. Rummet med den grå tapeten kommer att bli skitfint, helt i min smak. Lycka till å ha det gott denna måndag.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards