Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Nya träskor och hopprep i vår?

Av Tin - 15 februari 2009 15:18


Vilken härlig vårvinterdag! Massor av sol, snön ligger kvar och det är alldeles vindstilla....


och jag arbetar naturligt vis. Det är ju en sådan här dag man ska vara ute och få lite sol och D-vitaminer för att pigga upp oss så mycket vi kan.


Jag har en delad tur och är hemma några timmar under eftermiddagen för att åka tillbaka och jobba kvällen.

För att inte missa denna underbara dag kopplade jag hundarna med en gång när jag kom hem och gick ut "på tur".


Vad solen värmer! Det är otroligt så gott! Kan det vara vår snart mån tro? Fast snön ligger, kändes det som vår idag!


Hade jag varit barn nu skulle jag köpt mina nya träskor.

                       När jag var barn gick alla omkring med träskor. Nu känns det som om jag föddes på 1800-talet men nä då! Det var inte så länge sedan. Det är bara tiden som går så fort, tror jag...ja så måste det vara. Jag har hört talas om barn som hade halm i sina träskor för att inte frysa om fötterna och det är länge sedan, väldigt länge sedan ja...och det har jag inte upplevt.


 När man var liten var det färglada träskor, gärna med blommor på som gällde. Senare var det tuffare med svarta. Kommer ni ihåg platåträskorna?


Ett nytt hopprep...

    

....ville man också ha när våren kom och alla flickor "hoppade" så fort det blev barmark med sina nya träskor på fötterna.


Men i dag blir det inget hoppande av. Mina fötter är ganska trötta för de har gått nästan 8000 steg redan. Ni förstår vad jag rör mig på jobbet!!!

Förmodligen blir det några tusen steg innan kvällsjobbet är över så jag behöver nog "lägga upp" dem ett tag.


Ha en fortsatt skön söndag och glöm inte att ta en runda i det vackra vädret.


 
 
Lena

Lena

15 februari 2009 18:04

Ha en fortsatt underbar söndag, även om du tillbringar den på jobbet!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

15 februari 2009 18:26

Nya träskor varje vår skulle det vara. Svårt att välja vilken färg man skulle ta. Svarta eller naturfärgade var det som gällde under tonåren. Min ena flicka hade ett par röda i strl 23, supersöta. Sprang och hoppade i dem hur som helst.

Inger

Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

15 februari 2009 19:03

Älskade platåträskor!! Jag fick inte lov av mina föräldrar att ha sådana. Så vad gör då en 12-13 årig tjej?? Jo, hon tar bussen in till stan (tror nästan det var första gången jag åkte buss) utan lov och går till skoaffären och köper ett par för ihopskramlade pengar. Och vad händer när jag kommer hem?? Jo, jag får en utskällning och sen stukar jag foten, riktigt ordentligt!! Vad jag minns så hade jag inte de där skona så mycket. Hade väl dåligt samvete, antar jag ;)
Trevlig jobbkväll, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

15 februari 2009 23:54

För en tjej som spräckte 180cm-vallen redan i mellanstadiet, så var platåträskor aldrig något att stå efter. Längst i klassen ända upp till 9:an. Vanliga träskor hade jag i alla fall! Hade velat ha såna där svarta som alla andra hade, men av någon anledning var alla mina träskor bruna...

Å dom där knopparna kan jag slå mig i backen på att jag har sett på Indiska! Kika där...

Du har en trevlig blogg, förresten... :-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards