Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Är det sant???

Av Tin - 6 februari 2009 15:08


Jo då, jag har skrivit en bok! Jag hade funderat länge på att skriva för att jag tycker att det är så fantastiskt roligt.

I flera månader gick jag och funderade ut en storry i mitt huvud och när jag tänkt klart tog jag kompledigt och satte mig.

Jag skrev från morgon och till sena kvällen, dag efter dag. Det fanns inte en ända gång när jag inte visste hur jag skulle fortsätta.

Det låter lite konstigt kanske men det kändes som om jag själv var på plats i bokens handling.


När den var klar skrev jag ut allt och satte i en pärm, oredigerat med bara text, text, text och med stavfel och allt för ibland skenade tankarna i väg fortare än vad jag skrev, ha ha.

Det är en ungdomsbok och min dotter fick läsa den först!

Hon streckläste den!

Det tyckte jag var kul för hon är "kräsen" på böcker.


Sedan tog min man över pärmen och började läsa när vi lagt oss en kväll. Jag minns att jag var nervös för han är ärlig med sina kommentarer och så säger han....

Har du skrivit detta? Det är skitbra!!!

Jag blev jätteglad naturligtvis och med dessa två bedömningar kändes mitt uppdrag klart!


Jag hade alltså skrivit en bok och fixat det!!!

Vad ska jag göra nu fortsätta skriva.....

....det blev inte så. Men jag tänker ofta på att jag vill skriva igen!


Var boken är nu?

Den sitter fortfarnade i pärmen för den kom inte längre än så för där tryter min självkänsla....

Men man vet ju aldrig. Ser du en bok med författarnamnet TIN i bokhandlen kanske det är jag ;)

 
 
Lena

Lena

6 februari 2009 15:51

Se till att få ut den på marknaden!!!!!!

Jag tror på dig!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

6 februari 2009 16:04

Hörru du du!!! Nu tycker jag att du tar o. lämnar in detta till ett förlag!!!!NU GÖR DU DET BARA!!!

http://ammis.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

6 februari 2009 16:07

Kanske man får läsa den nån gång om man frågar snällt?!

http://singo.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

6 februari 2009 16:08

Ursäkta förra kommentaren, kom åt fel knapp... ha ha (för mkt vin kanske..hi hi)
Jo jag tycker du ska kontakta ett förlag, det kostar faktiskt inget att fråga!!! Vem vet!!! Ska erkänna att jag också har BÖRJAT på en bok men inte kommit så långt. Gjorde det när jag var arb.lös och kom en liten bit men sen började jag jobba o. hade den inspirationen. Boken är verklighetsbaserad på mitt eget liv ihop med min son. Han hade ett drogberoende i ett antal år, vi gick igenom ett helvete ....o.s.v Och det tänkte jag skriva om men vi får se om den någonsin blir klar. Lycka till vilket du än gör.
Ha en underbar helg.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

6 februari 2009 18:18

Visst e han underbar min lilla man som fixar o. donar. Önskar jag kunde dela på honom, då är det många som skulle få en bit....
Ha det gott.
Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

6 februari 2009 23:04

ååååååååååååååååå va jag längtar tills du tar steget å gör slag i sak! UT me den till bokhandeln :0) vill läsa juh ;0)

Har minst tre böcker oskrivna i skallen men där verkar dom förbli, vet inte HUR jag ska börja....
Kramiz å natti håll en tumme för lydnadstävlingen imorron :0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

7 februari 2009 09:34

Då köper jag den omedelbart, se till att få den publicerad

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 februari 2009 14:26

Hej! Kikade in här en stund och ville bara lämna ett avtryck. Mysig blogg du har och självklart ska du lämna in boken till ett förlag eller så kan du anmäla dig på http://www.vulkan.se det är i stort sett gratis, bara ett litet tips. Lycka till!

http://lenajohansson.blogproffs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards