Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Fredagsmys

Av Tin - 27 februari 2009 16:44


Så där ja, nu har jag ställt fräscha.....


...tulpaner på köksbordet. Det är ju helg och då måste man unna sig dessa vackra blommor!


Tacos står på menyn  efter ungdomarnas önskemål.

Fördelen med taco är att de går fort att tillaga och sedan får man hjälp att skära alla grönsakerna....tror jag.....

men det är klart att jag får!!!


Lite senare blir det....  ...glass och blåbär!


Ja men det här kan nog bli ett riktigt bra "fredagsmys" eller vad säger ni?


Båda hundarna hade behövt ett bad. Få se om tiden eller mer orken finns senare i kväll, annars får det bli i morgon. Ja, ni kommer inte undan!!!

Det är ju inte precis det bästa Harry och Lisa vet men det spelar liksom ingen roll. Här är det matte som bestämmer!!!

 
 
Inger

Inger

27 februari 2009 18:11

Visst är fredag veckans bästa dag, särskilt om man slutar tidigt. Här blev det hemlagad kebab (köttfärs)till kvällsmat.
Ha en skön helg/Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

27 februari 2009 18:40

...inte tacos, men väl ett halvkilo räkor ska Gubben och jag dela på! Det funkar fint till min självpåtagna diet! ...åsså är det ju så gott... ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

27 februari 2009 18:41

Å, vad fint med tulpaner!!
Sallie behöver verkligen bada, hon också. Fast vi ska åka till Kickie om 2 veckor så då måste hon vara nytvättad. Kickie ska klippa Sallie ordentligt och jag ska kolla på så att jag blir lite hajare på att klippa henne rätt. Vi ska på utställningen i Malmö nu i mars och då vill jag att hon ska vara snygg. Sen ska jag försöka hålla det under våren. Sen brukar jag åka en gång till på sensommaren om det behövs. Klipper du alltid dina hundar själv, eller "fuskar" du också lite hos Kickie?? ;)
Ha en skön fredagskväll, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

27 februari 2009 19:38

Jag tycker det är svårt att få till hela Sallie så att det blir en bra helhet. Jag ställer ju ut henne och då ska hela hon vara bra. Kickie har ju bra "ögon" och lång erfarenhet. Jag tycker också att en Wheaten ska se ut som en wheaten, med lugg, skägg och lite längd på pälsen. Jag klipper ju andra wheaten här hemma och en del vill ju inte ha lugg och skägg m.m Jag brukar då säga, snällt, hur jag tycker men att det är ägaren som bestämmer. Sen vill jag ju lära mig mer och då är det bra att få en liten lektion av Kickie. Jag lär mig mer och mer och hoppas att jag ska kunna det till slut och lita på mig själv att jag gjort ett bra jobb. Hade jag inte ställt ut så hade jag inte åkt till Kickie. För det blir ganska dyrt. Jag har ju ca 60 mil tur och retur!! Jag har nöjda kunder (tror jag, för de kommer ju tillbaka) så vardagsklippningen går bra. Bra saxar är också viktigt!! Jag tror nog du klipper jätte bra för du har ju en "skapande sida" och då brukar man kunna få till det.
Kram

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards