Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

En blomma som doftar...

Av Tin - 12 februari 2009 12:03


Finns det något godare än choklad? Visst ser de små bitarna smarriga ut...


Mörk choklad är nyttigt! Det känns ju bra. Kakao innehåller många "måbra för kroppenämnen" som förebygger allvarliga sjukdommar.


Om man nu inte vill äta dessa mörka, goa bitar (av någon bra anledning) kan man faktiskt titta på dem och känna doften av choklad...



Detta är en Chokladblomma. Tror det eller ej, men den doftar choklad denna mörkt röda till att vara nästan brun blomma.

Chokladblomman är perenn men man måste gräva upp rötterna och förvara den frostfritt under vintern, precis som släktingen Dahlia. Den är lättodlad och trivs även i kruka, soligt till halvskugga.

Fråga efter den i trädgårdshandeln när våren kommer.

 
 
Lena

Lena

12 februari 2009 12:21

Jag älskar choklad!!!
Men, efter nyår har det blivit dåligt med det intaget, tyvärr!
Finns den blomman på riktigt?

Ha en bra dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

12 februari 2009 12:52

Jag bara ÄLSKAR choklad. Blir sugen bara när jag stavar till det;) Det vattnas i munnen!!
Den blomman ska jag kolla efter till sommaren. Bra tips! Ha en trevlig dag i den vackra snöiga naturen.

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

12 februari 2009 15:30

mm hamnade här från Lenas blogg och "landade" mitt bland härlig choklad!! Inte dumt alls ;-)
Jag har nyss beställt chokladblommor från Odlas hemsida!! Längtar tills de blommar :-)
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Ann

Ann

12 februari 2009 17:14

Jag bara älskar choklad,mörk
Den säga ju vara nyttig(:Kram

http://ann.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

12 februari 2009 18:47

Nu har jag beställt lite fröer ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

12 februari 2009 18:55

Har du den blomman? Eller skojar du med oss!
Den var jättefin den skulle man har. Ser gott ut! Får nog inhandlar några bitar på Elit.

 
Madeleine

Madeleine

12 februari 2009 23:30

hoppas mamma kollar de här kommentarerna igen.
för en sådan krukväxt tänker jag önska mig!
inför vad vet jag inte. jag bara önskar.

http://sisterdisco.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards