Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Vilken färg ska jag välja?.....hmmm

Av Tin - 31 januari 2009 10:09


Här har det kommit lite snö under morgonen men bara ett tunt, tunt täcke. Det är ju fortfarande vinter fastän vi vill att det ska vara vår, så vem vet. Vi kanske har en värsta snöstorm på lur framför oss.


Jag älskar att förändra hemmet och en sak har jag lärt mig. Sätt hellre färg på det som är enkelt att byta ut som på textiler tex. Har man neutrala färger på väggar och möbler kan man lätt "förvandla" ett rum.


Nu tänkte jag inte så när vi renorverade sovrummet för några år sedan. Jag skulle absolut ha dessa färger då på vägg och möbler.



Terracotta på väggarna och antikgröna möbler.


Säng, sängbord och byrån var från början vita och jag slipade och målade dem antikgröna.


Nu ska jag måla om dem igen!

Är det inte bättre att köpa nya möbler? Lättare kanske men jag kan inte bara slänga ut dem när jag kan förändra med lite ny färg.

Ska ut på jakt och leta efter rätt färg!


Tapeterna är beställda. En svart, svagt möstrad fondvägg och resten av väggarna ska vara näst intill vita och möblerna ska vara....ja,vad tycker ni?


 
 
Ammis

Ammis

31 januari 2009 12:09

Ha ha ha, har också terracotta som fondvägg i sovrummet. Resten av rummet är i grått. Så varför inte grå ihop med det svarta...eller blir det för trist??? Men då kan man ju ha nån brytning på överkast o. kuddar istället. Tycker möblerna ska vara vita faktiskt. lycka till, du är bara för kreativ, men det gillar jag. Ser fram emot resultatet som jag hoppas du visar.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

31 januari 2009 17:55

Det blir säkert kanon!

http://singo.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

31 januari 2009 17:55

Tror att det kommer bli kanonsnyggt

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards