Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Det blir ursnyggt!

Av Tin - 22 januari 2009 19:53


Tyger, tyger och åter tyger har tagit över hela köket i dag. Som projektarbete i skolan ska vår dotter sy ett överkast i modern lappteknik.

Som mentor har hon valt mig att hjälpa henne med detta.(sträcker på mig, bara jag nu klarar av det?  ja ja, lugn och fin nu, inte bita på naglarna)


Det är inte klart än.  Färgen på bilden är "dassigare" än verkligheten. Det är härligt lila och svart.


Fredag i morgon och en arbetshelg väntar. Men det är ändå skönt att jobba fredag dag, för då blir kvällen ledig i alla fall. En fredagskväll med god mat och tända ljus vill jag inte missa. Sedan tror jag inte resten av familjen har det särskilt kul när jag jobbar. Nä ej då, de sitter bara här och längtar efter mig.....i varje fall, Harry och Lisa.


Ledig fredagskväll med mys? I morgon ska sonen ha LAN här med några kompisar och till alla er som inte vet vad detta innebär, så sitter de uppe hela natten och "spelar" på sina datorer.

Försöka sova då den som kan! Får väl fixa öronproppar för jag börjar jobba tidigt på lördag.


Nu tycker jag att det är kul när ungdomar vill komma hem till oss och så har man lite koll samtidigt. Alla tar med sig sin dator, kudde och täcke, ooooom de skulle få för sig att sova.

Vi hämtar pizza till dem och godis och läsk köper de själva.

Det går ju åt en del under en hel natt. Lite extra energi, ni vet.


Nej nu får jag kolla dottern här så hon inte syr alldeles galet. Men det ser ju riktigt bra ut! Det blir ursnyggt! Funderar på att sy ett mig själv också men i längder.


God natt i fall vi inte hörs mer i kväll!

 
 
Mita

Mita

23 januari 2009 06:46

Hoppas att ni får en skön fredagskväll med god mat och mys, eller så passar du på att lana natten lång med "grabbarna"

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

23 januari 2009 13:05

Det se riktigt fint ut, skulle väl passa i ditt sovrum?!! ;)
Går din dotter grundskolan eller gymnasiet? Själv gick jag Konumention, textil i gymnasiet. Det var på den tiden när det fanns 2-åriga linjer. Nu går man väl design, inredning, eller nått. Det är ganska kul att sy, men jag får aldrig tummen ur ;) Trevlig helg! Kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann

23 januari 2009 15:22

Vilcket vackert tyg,det blir säkert jätte fint.Nu ska jag slänga mig i sängen annars blir det en jobbig natt.Ha en trevlig helg/Kram Ann o hundarna

 
Ammis

Ammis

23 januari 2009 16:22

Syr hon?? Ja,jag kan ta ett lapptäcke i bruna nyanser, jooo det går bra att sy kuddar i samma stuk. När jag hämtar det?? Ring bara när det är färdigt så kommer jag. *fniss*
Tänk om man hade den orken o. tiden till sånt, himla kul med sånt man gjort själv men, jag får ta det en annan gång då!!
Håller med dig om att det är skönt att ungdomarna är hemma och man har lite koll även om datorer inte är sååå ....hmm..hela natten...Men ni har ju stort hus.
Ha det gott o. lycka till med sovandet, öronproppar är nog att rekommendera.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards