Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Dagen D kommer närmre....

Av Tin - 19 maj 2009 21:36


Nu är det 27 dagar kvar innan Lisas valpar föds. Hon har mått illa och inte velat titta åt maten ens men nu har det vänt och hon äter med god aptit igen.



Lisa är en väldigt lugn hund för att vara en wheaten till skillnad mot Harry ha ha....

Han älskar människor och hälsar länge och hjärtligt medan Lisa välkomna dem på ett "värdigt" sätt som den prinsessa hon är.

Nu kan hon tycka Harry är jobbig som vill leka och busa...hon ska för tusan bli mamma, kan han inte fatta det? Jo, någonstan förstår han nog det för han är väldigt lyhörd när hon säger ifrån. Då tittar han på henne och det ser ut som han säger....jag fattar Lisa.


Lisa gillar att ligga i trädgården och ha uppsikt över oss medan Harry mer än gärna är precis hela tiden vid mina fötter. Om han är i vägen? Ja oftast ha ha....den lille godingen.

Lisa går fint i koppel och tar ofta ögonkontakt med mig medan Harry ska nosa både här och där och har väldigt bråttom också. Men han kan om han vill....nej inte vill...om jag säger till... snarare. Då går han också fint.

Att två hundar av samma ras kan vara så olika. Kan det bero på att det är en tik och en hanne?


Hur som helst är det snart nedräkning  för valpning och Lisa kommer säkert att få fina, söta och snälla valpar precis som hon själv.





 
 
janet65

janet65

19 maj 2009 22:19

Spännande med tillökning och de blir nog lika fina som sin mor är. Kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

19 maj 2009 23:14

Jag skulle önska att Sallie var en liten "prinsess Lisa" ibland men hon är mer som sin bror "Dynamit Harry"!! :) Varför ta det lugnt när det kommer besök, varför inte jaga allt, varför inte hänga matte i trasorna, varför inte gräva, varför lyssna??
Fast jag älskar verkligen gumman!! Hon sover länge på morgonen, hon gör inga hyss inne när hon är ensam, hon gillar mig och hela familjen, hon älskar mat men tigger inte, hon är snäll och glad och busig ibland, tröstar när någon är ledsen. Hon är hela familjens lilla älskling!! :)
Wheaten är en riktigt härlig hund där man får allt i ett lagom paket, som dessutom inte fäller!! ;))

Sov gott!!

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

20 maj 2009 06:56

Tik vs Hane, jag är helt övertygad om att det har med könet att göra, vi har ju två kineser och de är helt olika i mentaliteten.
Finns inget rasbenäget utan det är könsbenäget....

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

20 maj 2009 19:13

Vad kul att du ska bli "mormor". Ha en skön fortsättning på veckan/Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards