Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Sevärt på Marinmuseum

Av Tin - 15 november 2008 16:10


På Marinmuseum har vi idag upplevt den svenska flottans historia från stormaktsvälde till nutid. Väldigt spännande och det är så mycket att titta på.

Under museet finns en tunnel där vi gick ner och där såg man vraket från ett linjefartyg. Där var lite läskigt att gå och den otäcka känslan att jag var på havets botten.

Tänk om ett fönster skulle gå sönder och vattnet forsa in!

Stora maneter simmade utanför.

Vi fick lära oss om "livet ombord". Stoppa näsan i en silltunna och känna sjölivets dofter. Man fick avfyra kanonen och sänka ett skepp. Jag sänkte ett danskt fartyg!

Vi har haft en kulturell och spännande förmiddag!

 
 
Singo

Singo

15 november 2008 16:29

Klart du sänkte ett danskat fartyg!!!

Eller som man brukar säga:
"Dansken behöver alltid klämmas åt!"

http://singo.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

15 november 2008 17:13

Singo:
Fartyget bara kom och där stog jag med en laddad kanon och sköt och ....träffade!!!
Danskt! jisses! Min man är ju halvdansk!
Men han tog det inte så allvarligt som tur var.

http://tins.bloggagratis.se

 
Sister Disco

Sister Disco

15 november 2008 17:58

jag håller mig alltid så långt bort som möjligt från den där tunneln :/

http://sisterdisco.blogg.se

 
Singo skrattar ihäl sig

Singo skrattar ihäl sig

15 november 2008 19:37

Vadå...Har du tunnelseende!!! Hahahahihihihhohoho... (Garv och skratt och gapflabb....)

http://singo.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

15 november 2008 21:45

Singo:
Kul att få folk att skratta :) :)
....fast jag fattar inte det kuliga...kanske bara är lite trög eller humorbefriad.

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards