Alla inlägg den 14 april 2009

Av Tin - 14 april 2009 23:32


Skönt att inte behöva tänka på att lägga sig i tid. I morgon är det min "hundklocka" som slickar mig på foten om jag nu råkar ha den utanför. Har jag inte det sitter två pälsiga varelse nedanför sängen och tittar på mig med sina bruna ögon under lugg och undra när jag ska slänga de "slanka" över sängkanten.


Ja har en ledig dag i morgon och behöver minsann inte gå upp så tidigt. Ska säga till dem det när vi lägger oss om en stund. Sovmorgon alltså...hör ni det vovvar!!!


I morgon ska jag städa ut påsken...ställa undan två hönor från köket och så är det klart!!! Sedan hoppas jag på fint väder och det innbär utedag med mina hundar. Få se vad vi hittar på....



Av Tin - 14 april 2009 19:58


Det här mina vänner är Kludda!!!



Jag kan lova att det är godare än vad det ser ut att vara.

På Öland kallar man det lufsa precis som Mita skrev i sin kommentar.


Det smakar som kroppkakor för jag gör kludda på mitt sätt!


Kludda är en gammal rätt som alla gamla här i kring har ätit. Det var en billig rätt att laga och man väldigt mätt också.

Man river potatis, blanda i mjölk och lite mjöl, salt naturligtvis och nu kommer min eget påhitt...att blanda i kroppkakorfläsk (tärnat rimmat fläsk, lök, kryddpepper) som jag ofta har en påse färdigt i frysen :)


Häll smeten i en långpanna och grädda i ugnen, 200 grader i ca 45-50 min.

Ät den med lingonsylt....mumsigt värre!!!

Av Tin - 14 april 2009 17:40


Jag har haft lite ont i örat i dag, lite kostigt faktiskt för jag är inget "öronbarn" ;) Kanske det är en förkylning på gång och det vill jag inte vara. Sådant trams har jag inte tid med eller snarare, lust med

Det gäller att mota Olle i grind och ta en whisky i kväll.


Nu blir det snart kvällsmat....Kludda närmare bestämt som står och gräddas i ungen och sprider förföriska dofter i köket. Snart är den klar och lite mjölk och lingonsylt till så smakar det godare än godast!!!


Har du ätit kludda någon gång?

Av Tin - 14 april 2009 06:03


Minst sagt tröttsamt att stiga upp i dag. Jag vet inte hur många gånger jag sa till mig själv att stiga upp.


Till slut fick jag räkna...ett...två...tre och på det tredje slänga benen över sängkanten och så  var jag äntligen uppe. Hur svårt kan det vara??? Jag blir så trött på mig själv..."suck"!


Tillhör du dem som varje morgon hoppar ur sängen, överlycklig att du ska gå till jobbet för att just ditt jobb känns så "rätt". Eller är sanningen den att...du skulle vilja jobba med något annat.

Har du ditt drömjobb....eller vilket är ditt drömjobb?




Ovido - Quiz & Flashcards