Alla inlägg den 7 april 2009

Av Tin - 7 april 2009 21:14

Är det någon som har lite koll på när avgången är på torsdag? Jag jobbar till sex så frågan är om jag behöver ta kompledigt ett par timmar eller så. Sanningen att säga tror jag inte att det är någon som märker om jag smiter i väg lite tidigare....


Jag kunde inte låta bli att prova ett par varv över huset i kväll. Ja det är klart....att jag väntade tills det blev mörkt...jag är väl inte dum!

Ingen såg mig förrutom grannkärringen som jag höll på att krocka med ha ha...Hon skulle också ta en provtur.

Hennes gick lite illa tyckte jag, ville liksom tappa farten...

Men min gick så fint....

...min lilla kvast! Men nu måste jag erkänna att jag glömt vägen. Var katten ligger Blåkulla?

Katten ja, jag har ju ingen katt!!!

 Måste man ha det eller går det lika bra med Lisa eller ska jag ta Harry?

Av Tin - 7 april 2009 17:15

Vilken härlig tid det är nu....ljust när man åker till jobbet och ljust och soligt när man kommer hem och det blir bara ljusare och "mer" av kvällen för varje dag. Härliga tider...strålande tider!!!


Jag trodde att chefen skulle komma med det stora ägget fyllt med godis idag men det var väl bara ett önsketänkande....det kommer nog i morgon. Ett påskägg som bara helt plötsligt står på kaffebordet...vilken överraskning...säger vi fastän det händer varje påsk ;)

Men det hör ju liksom till att visa att man blir glad och tacka ordentligt....sedan behöver man inte fundera så mycket på att pengarna har tagits från vår egen budget...


Det är i alla fall tanken som räknas...eller är det handlingen....hmmm...


Får ni någon påskpresent av chefen?


Nu måste jag "utfodra" mina ungdomar som har påsklov och varit själva hela dagen. Skönt att ha hjälp med hundarna som fått vara ute mest hela dagen och dragit in både gräs, mossa och grus...med sitt springande ut och in.


Men det gör inget...det märks på dem att de haft en bra dag utan matte...och matte, hon får ta ett litet städtag senare i kväll och det är ju alltid kul *harklar mig*.









Ovido - Quiz & Flashcards