Alla inlägg den 29 april 2009

Av Tin - 29 april 2009 22:52


Jag har tänkt att hoppa i sängen nu men den är tydligen upptagen.....hmmmm


HARRY! jag vet att min säng är skön men nu får du flytta på dig!


Av Tin - 29 april 2009 22:46


Jag måste bara visa min dotters projektarbete...hon har sytt ett överkast



Jag tycker det blir jättesnyggt!!!



Hon har läst samhäll/kultur och tar studenten i juni

Av Tin - 29 april 2009 21:13


Här har ingen legat på latsidan i kväll! Alla har hjälpts åt att städa huset. Som belöning köpte vi mjukglass... ...svalkande och gott!


I morgon är det Valborg men här är det eldningsförbud så det blir inga Majbrasor. Våren sjungs naturligtvis in ändå, fattas bara annat.


Veckans sista arbetsdag i morgon :) det känns underbart gott!!!



Av Tin - 29 april 2009 18:13


Först ska vi prata väder och jag säger bara....vilket sommarväder vi haft i dag!!! Vad säger ni om 26 grader?


I dag fick vi hjälpa brukarna med att smörja in sig med solskyddsfaktor och ladda med dricka. För på altanen är det underbart att sitta tycker de. För säkerhetsskull fälls den stora terassmarkisen ner för annars blir det för varmt.

Härligt att kunna gå ut utan ytterkläder.

De älskar denna altan och sitta och titta på naturen som fullständigt har exploderat i dag.


Lite synd att behöva gå in och sätta sig på föreläsning under eftermiddagen. Innehållet var bra men vad sövande när föreläsaren har samma tonläge hela tiden. Jag brukar minsann inte somna men jag kände gång på gång att jag var på väg....himmel så retfullt.


Föreläsningen handlade om anhörigvård och där är mycket att reflektera över.



Av Tin - 29 april 2009 07:15


Nu är det bara "så för mycket" med allting...jag känner det i magen. Det gör ont och magen bara jäser *usch*

Jag måste fixa något som lugnar magen....ja ja jag vet *suckar*....borde ta det lugnt men hur lätt är det när jag måste hjälpa undomarna med en massa stressande skolarbete och en massa annat till sent om kvällarna.


Jag har alltid haft en "jäsmage" så länge jag kan minnas och är det någon som har något bra tips? Det finns ju en massa naturmedicin mot detta. Är det någon som har erfarenhet om något som hjälper. Att se gravid ut när man inte är det, är inte så kul :(


I dag ska jag jobba och under eftermiddagen är det föreläsning...spännande! Sedan tillbaka till jobbet, klä om och jobba en timma innan hemgång. Det är stressande!!!

Men himmel vad fuskigt om jag skulle få gå hem en timma tidigare...






Ovido - Quiz & Flashcards