Alla inlägg den 5 april 2009

Av Tin - 5 april 2009 22:12



Då går vi in i påskveckan och den börjar med en ledig dag för mig.

Det är ju lite skönt att ha en ledig dag efter helgen att vila upp sig på ;)

Ungdomarna har påsklov och de tycker säkert det är skönt att ha mamma sin lilla

mamma hemma eller vad tror ni?



Tack för i dag!


Av Tin - 5 april 2009 16:35

I bland kan vi hundägare bli ordentligt trötta på att alltid gå samma runda. Ingen förändring under vägen kan undgå oss. Byte av gardiner, nyplanteringar eller så löjligt som en pinne som ligger på vägen och inte legat där förut. Allt märker vi!


Därför behöver vi få gå på "nya" ställen och i dag hittade vi ett sådant. Ådalen...har ni varit i Ådalen? Där rinner en å i dalen och nu har man gjort en gångstig utefter den.


Jag blev så glad när jag såg att vitsippor blommade här och en ensam maskros också...hur fint blir här inte när träden slagit ut och alla vilda blommor...

Hoppas de sätter ut några bänkar längs stigen så man kan ta kaffe med sig och njuta av allt det sköna.


Vi kommer att vara trogna besökare längs ån i fortsättningen och lyckliga oss som har gångavstånd dit.

Av Tin - 5 april 2009 12:32


Det är väl märkligt....har ni tänkt på det...varför blir det stökigt i huset när alla var ute i går? Vem har varit inne och stökat medan vi varit ute och jobbat i trädgården...hmmm...


Vem det än är...har jag städat upp efter dem under förmiddagen ;) Lisa löper så nu blir det till att torka golv och vilken tur att jag inte har en massa mattor överallt.

Nu är Lisa väldigt duktig på att "sköta sig själv" och det har hon lärt sig för att hon inte haft tikskydd tror jag.


Som jag sagt tidigare, borde hon löpt för länge sedan men hon har tänkt, verkligen, att det "ska ligga bra i tiden".

Eftersom hon inte ska föda valparna här utan hos gammelmatte på Villarosa vill hon inte att Harry ska sakna henne och vara ensam hemma. Vad smart hon är....

När valparna föds är det sommarlov och ungdomarna är hemma hos Harry...



Harry den lille busen älskar att leka...



Är det godis i bollen...när ramlar de ut?



Törstig blir man...



Lisa och Harry är bästa kompisar.




Ovido - Quiz & Flashcards