Alla inlägg den 1 april 2009

Av Tin - 1 april 2009 22:58

Det börjar bli sent...men så kom jag på att jag måste ha "rätt" färg på mina kläder, på jobbet i morgon.

Jag ska förklara...


I helgen, när jag jobbade gick jag in till en vårdtagare som hade haft sovmorgon.


God Morgon, har du sovit gott? frågade jag

Ja, det var välbehövligt, jag har sovit dåligt sista tiden.

Ska jag begravas idag, undrar vårdtagaren och tittar på mig med stora ögon.

Jag måste hört fel...förlåt, vad sa du? undrade jag.

Ska jag begravas idag?

Jag hade alltså hört rätt...Nej, du lever i allra högsta grad

så det ska du inte...

Ska jag dö idag då?

Jag fattar inget...men får snart svaret...

Du är ju svartklädd!!!


Många av oss har svarta bussaronger och till den, vita byxor och den svarta färgen fick vårdtagaren att tänka på döden.

Visserligen är det lite vitt på den svarta också, men med dålig syn, ser man det inte. 

Vi har inte så många ombyten av arbetskläder för de flesta är slitna som de blir när de tvättas ofta.

Den svarta lägger "på hyllan" i fortsättningen.


Nu har jag tvättat min rosa bussarong för jag vill inte att någon ska tro att de ska dö när de ser mig.


Nu ska jag lägga mig!


God Natt!






Av Tin - 1 april 2009 20:35


Då var ledigheten slut men jag är inte ledsen för det, ett par dagars arbete ska jag väl orka med. Jag som är så utvilad av allt trädgårdsarbete...nä, jag skojar inte för det finns inget som är så avstressande som att pyssla med trädgården.


Jag har blivit bortskämd med varmt och soligt väder men som sagt, man måste vara beredd på bakslag.

Allt kan hända!!!


Ska ta en välbehövlig dusch och putsa fjädrarna.

 Sedan ska jag bara sätta mig med en kopp kaffe och känna mig nöjd med mina lediga dagar.


Ha det gott!



Av Tin - 1 april 2009 18:08


Nu ska jag visa vårt "nya" sovrum och jag är mer än nöjd.

Det blev ett helt annat rum.

Alla möblerna har jag målat svarta.





Av Tin - 1 april 2009 14:47


Hur härligt är det inte med en egen trädgård att kunna pyssla med, en sådan vacker dag som denna.

Vilken tur jag har som är ledig den varmaste dagen på mycket länge.

Jag har pysslat om framsidan av trädgården...



Ett lager täckbark och jag slipper rensa ogräs.

Sedan ser det så snyggt och städat ut.


Sedan är det bara att fortsätta...


Ser ni....kärleksörten är på väg upp!



Titta noga....de perenna växterna är på väg.

Ett lager täckbark här också...



Lisa lägger sig i skuggan eller också tar hon en vila för jag ser att skottkärran redan är full. Bra jobbat!



Harry tänker bara på nöjen...men någon ska göra det!

Nu får du flytta på dig Harry för du har lagt dig i högen som jag räfsat ihop...



Där ligger du bra och är inte i vägen...ha ha


Titta här....en liten nyckelpiga bland taklöken.

Ett säkert vårtecken!

Jag har också sett en citronfjäril i dag.


Oj då, mitt fågelbo ha ramlat ner...



Få se om jag hitta ett nytt rep att hänga upp den med.


Man måste ha lite roliga saker i trädgården som "fångar ögat"....

Jag har en gammal stol och fundera på att göra en "kruka" av den...



Den soliga vårdagen ger mig massor av inspiration!!!


Av Tin - 1 april 2009 09:19


Solen skiner och fåglarna kvittar denna vårdag och det är

1:a ...i dag! Vad tiden springer i väg med oss i släptåg. Jag hinner knappt med!


Min lediga dag blir en utedag för hundarna och mig. Det gäller att passa på.


Ha det gott!




Ovido - Quiz & Flashcards