Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Önska kostar ingenting!

Av Tin - 14 april 2009 06:03


Minst sagt tröttsamt att stiga upp i dag. Jag vet inte hur många gånger jag sa till mig själv att stiga upp.


Till slut fick jag räkna...ett...två...tre och på det tredje slänga benen över sängkanten och så  var jag äntligen uppe. Hur svårt kan det vara??? Jag blir så trött på mig själv..."suck"!


Tillhör du dem som varje morgon hoppar ur sängen, överlycklig att du ska gå till jobbet för att just ditt jobb känns så "rätt". Eller är sanningen den att...du skulle vilja jobba med något annat.

Har du ditt drömjobb....eller vilket är ditt drömjobb?




 
 
Kristina

Kristina

14 april 2009 11:24

Blää, vad tidigt!! Här är det påsklov så vi sover länge denna veckan :))

Jag jobbar ju som personlig assistent till min dotter Sandra. Det är skönt att få vara hemma och inte behöver man göra sig iordning och allt sånt där för att gå till jobbet. Man är ledig när barnen är lediga, alla lov och dyl. Fast ibland saknar man jobbarkompisar och att få åka iväg till ett jobb som man inte har hemma. Ibland är det också jobbigt för Sandra binder upp sig på mig. Därför är det viktigt att man har ett intresse som tar lite tid och det gör hundar och utställningar. Utställningarna gör ju så att jag kommer iväg och får vara själv en dag eller en helg. Jag ser flest fördelar med mitt jobb och därför tycker jag att det är ett väldigt bra jobb som jag har.

Att jobba med människor är både roligt, inspererande och lärorikt men också väldigt krävande och tar mycket av ens egen energi. Det är inte konstigt om man blir helt tom ibland och då är det väldigt viktigt att ladda batterierna. Ibland behövs det mycket "laddning" och ibland räcker det bara med tex ett skratt.

Hoppas du får en bra dag på jobbet med mycket skratt och kramar!!

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

14 april 2009 16:44

Nja, inte har jag mitt drömjobb men jag går upp gladeligen varje dag för att jag är lycklig av att ha ett jobb över huvud taget!!
Helst skulle jag vilja arbeta som drogsamordnare i kommunen. Låter konstigt men det är en lång historia.
Ha det gott. Imorgon är du säkert piggare ,0)

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

14 april 2009 18:01

Nix jag har inte mitt dröm jobb, men jag är den som hoppar kvickt ur sängen tidig morgon, och hinner med att få massor gjort, däremot på kvällen är jag en riktig såskopp

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

synne

14 april 2009 19:35

Jag går upp direkt klockan ringer,snozar aldrig. Drömjobb ja det tror jag att jag har.Kanske inte på den avd jag är just ni,men att jobba i vården.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards