Alla inlägg den 9 april 2009

Av Tin - 9 april 2009 23:25

Som vanligt är klockan mycket och jag vet att jag borde gått och lagt mig förlänge sedan. Men jag är en nattuggla och får alltid för mig att göra en massa saker innan sängdags.


Fläsket till kroppkakorna som jag ska bjuda på i morgon, är tärnat och hur skönt är inte det? Det tråkigaste momentet med att göra kroppkakor är gjort och det är så väldans tacksamt!


Då så...nu kan jag lägga mig och sova till klockan ringer vid sextiden...bara några timmars arbete och sedan har jag också Påskledigt!!!


Natti Natti!

Av Tin - 9 april 2009 20:33


Storhandla efter en lång dags arbete är inget kul men ett nödvändigt ont, kan man säga. När det väl är gjort, känns det väldigt behagligt skönt.

Nu är det laddat i förråden så nu kan vi bli insnöade...vad säger jag!!! Det menar jag verkligen inte...Påsken är räddad!!! Det låter bättre...


Långfredag i morgon och jag ska naturligtvis jobba medan ni kan gotta er med sovmorgon och när ni väl masat er upp...sitter ni i morgonrocken med värsta frukosten framför er. Men jag är inte missunsam, tvärrt om, njut av er ledighet, det skulle jag också göra...

Jag jobbar bara under förmiddagen och jag överlever nog!!!


Alltså, jag har kommit på att jag vill ha en kökssoffa som säkert är så otrendigt... men så praktiskt. Ja men, tänk er själva...att kunna halvligga i köket...med en massa kuddar bakom ryggen och titta på TV:n i köket.

Som nu när Lisa löper...och jag inte vill ha henne springande i hela huset...då kan jag sitta bekvämt i köket...göra "löpande damen" sällskap och bara ha det så mysigt.

Jag ska minsann se om jag kommer över någon för en billig penning!!!








Av Tin - 9 april 2009 20:10


Tack snälla Janet för denna fina Award...

Vilken påskpresent! Jag blir såååå glad!!!


Av Tin - 9 april 2009 06:52

Här är det disigt och blött...inte så trevligt att vakna till men det ser lovande ut. Det känns som om det är på väg att lätta...eller...ja men visst gör det...hmmm..


Hur som helst ska jag snart åka till jobbet och vara där till klockan sex i kväll. Himmel vad trött jag blev av bara tanken...men tiden går fort och rätt som det är...är jag hemma igen!...och nu blev jag genast piggare!!!


Då ses på vi på Blåkulla ikväll och det ska verkligen bli roligt att träffa er där. Jag ska tydligen styra kvasten mot Öland och Blå Jungfrun.

När jag ser lägerelden går jag ner för landning...är inte så bra på att landa men där finns väl en buske eller något så jag kan landa mjukt i alla fall.


Ha det gott så ses vi!!! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards