Alla inlägg den 6 april 2009

Av Tin - 6 april 2009 20:25

Min lediget är slut och fyra arbetsdagar väntar, ja även långfredagen. Mitt arbetsschema rullar på oavsett helgdagar eller som nu när det är "storhelg".


Lisas löp är i full gång och Harry undrar vad det är frågan om. Han är kastrerad som väl är....


Ska försöka lägga mig tidigt vilket jag behöver om jag ska upp tidigt i morgon. Måste ju komma utvilad till jobbet när jag varit ledig i tre dagar.


God Natt och tack för i dag!





Av Tin - 6 april 2009 16:42



Här har jag tvättat för fullt och hängt ut efter hand på linan.

Det är minsann torkväder!!!


Dagen går bara alldeles för fort när man är ledig...eller har jag blivit saktfärdig och hinner inte lika mycket som förr eller kan hända har jag äntligen fattat vikten av att ta det lugnt och inte rusa fram för att hinna så mycket som möjligt! För vem tackar mig för det, när jag sitter där alldeles utsliten....ingen förmodligen!


Lite mat ska jag väl "trolla fram" innan det är dags för hundarna att ut och röra på sig...


Vi hörs vid kvällskaffet!



Av Tin - 6 april 2009 13:16


Vad är skönare än att gå en promenad där tankarna kan vandra fritt, hämta kraft och energi...

Jag måste helt enkelt återvända till Ådalen...denna vackra plats som kommer att bli ännu vackrare ju längre fram våren skrider...



Vattnet rinner sakta fram och vi följer den längs kanten



Här blommar vitsippor



Lisa och Harry tycker alltid att det är spännande med vatten...



Harry försöker dricka eller vill du ta dig ett vårbad?



Håll dig på plankorna Harry!

Vi fortsätter...



...längs ån



...och det är bara så vackert...



Visst blir man trollbunden...



Lisa och Harry tycker väldigt mycket om Ådalen



Lisa sätter sig för att beundra allt vackert...



Vi har vandrat långt nere i dalen och vi fortsätter vår vandring uppåt till bebyggelsen igen. När jag står uppe på den lilla grusvägen så förstår jag hur djup dalen är egentligen. Jag blev så häpen över detta så jag glömde ta en bild...

Måste visa er nästa gång vi är i Ådalen. Jag tror att det bli under påsken....och om vädret tillåter tar vi kaffekorgen med oss. Eller varför inte grilla en korv...där ska finnas en grillplats någonstans...hmmm...



Hemma igen...




Lisa lägger sig på sin favoritplats....inte under en korkek men under en barrväxt. Där är det svalt och skönt och hon har full koll över trädgården.

Av Tin - 6 april 2009 09:37

Somnade gott i går kväll men vaknade alldeles förtidigt.

Klockan var bara...1.46....och sedan var det lögn att somna om.

Jag försökte verkligen att koppla av och tänka "bra tankar" som får en att bara sjunka in i sömnen igen, så där skönt att man inte ens märker det...


Men tanken på att inte vara tillräcklig eller kanske mer tillgänglig när jag behövs, kom hela tiden "över mig". Jag önskar att jag alltid kunde säga....Javisst!!!...men min vardag är inte sådan och jag måste säga ett sådant tråkigt ord som...Nej! Jag kan inte....Det dåliga som vi kallar samvete...började gnaga....och försök då att somna om!


Det  kan kännas väldigt "slitsamt" när jag ska få alla roller i min vardag att gå ihop...jag vill ha tiden att hinna med ALLA!!!... och någonstans där... i en liten lucka, ska jag hitta mig själv....som är så viktigt...kunna koppla av och bara vara...utan ett dåligt samvete.


Somnade till slut...tidigt under morgontimmarna. Tröttheten vann över samvetet. När jag vaknade tog jag en skön promenad med Lisa och Harry men sviterna efter nattens tankar fanns kvar...ont i magen...


Vilken tur att solen skiner...och det känns genanst lite bättre. Jag är bara en helt vanlig människa och gör så gott jag kan...mer kan jag inte göra.



Ovido - Quiz & Flashcards