Alla inlägg den 11 april 2009

Av Tin - 11 april 2009 19:07

En underbar påskafton där vi bara haft hur mycket tid som helst att bara njuta av att ha en egen trädgård.

Jag blev faktiskt lite förvirrad för det fanns inte mer att göra i trädgården efter att ha rensat lite i trädgårdslandet.


Ja ha...jag fattar...det är nu man kommit dit hän att bara slappa och titta på allt jobb man lagt ner på sin trädgård. Det är det som kallas återbäring!!!

Verkligen härligt! och så på Påskafton av alla dagar!


Mitt på dagen grillade vi korv i all enkelhet. Hur gott kan inte en korv smaka egentligen??? Det var ju hur gott som helst.


Lisa och Harry har varit ute hela dagen vilket de bara tycker så mycket om. Att kunna springa fritt och då och då leka med varandra, leka med oss, hjälpa till att äta korv...fast de får leta upp den själva i trädgården och så blir man lite trött i bland...



Lisa har "vakten" medan Harry tar en tupplur. Ja, de får ju inte missa något kul som händer.


Så kommer kvällen med den goda påskmaten....janssons, prinskorv, köttbullar, lax, sill, ägghalvor med dillmajonäs och räkor....som värsta julbordet, minus skinka!


En påskbakelse till kaffet om vi nu orkar....men det är klart att vi gör!!!

Vi kan ju vänta tills Robinson med det goda och Robinson måste vi titta på. Stackarna....här har vi ätit så vi nästan spricker och de har inget alls...och vem hög vem i huvudet....hmmmm....otäckt!

Av Tin - 11 april 2009 18:07

Här gick jag länge och väl och letade efter mitt påskägg. Ett tag trodde jag att påskharen glömt mig när min man säger att jag liksom börjar bli för stor (fast han menade säkert för gammal) för påskägg...


Va! här har jag gått och trott på den förbaskade påskharen...så har det varit min man....Ja, han har väl rätt...jag är rätt stor nu.


Glädjen över att faktiskt vara stor, gick jag ut i trädgården och mitt lilla trädgårdsland. Rensa upp i odlingslådorna....



Några frö Rosenskära i en låda  och ställa fram krukor att plantera i...



Så lättskött och jag blir snabbt klar...det är så det ska vara!

Av Tin - 11 april 2009 10:04



Solen skiner och temperaturen stiger....

Påskafton ser ut att bli en fin dag så i dag får det bli en utedag i trädgården.

Där finns alltid massor att göra....

kan undra om påskharen varit här och gömt påskägg i trädgården. En påsk var han väldans finurlig och hade hängt upp dem i flaggstången. Den gången tog det tid att hitta dem kan jag säga...


Oj, jag måste skynda mig ut!!!! Hundarna är ute....de är väldigt bra på att "hitta"! De sitter säkert och mumsa under en buske....


Ha en riktigt skön Påskafton!



Ovido - Quiz & Flashcards