Alla inlägg den 26 april 2009

Av Tin - 26 april 2009 22:35


Fick en kommentar som löd så här...


Du ser ut som en läckerbit...skulle vilja träffa dig.

Tala om när, var och hur vi kan träffas i din blogg!


Va vad säger ni??? Blir man inte förbannad???

Men så börjar jag ana "ugglor i mossen" ....min man är på jobbet och sitter säkert och roar sig vid datorn....hmmm.


Och visst var det så...ha ha...


Ja...nu tänkte jag ta ett bad så då får jag väl höra med mannen om vi kan träffas där. Just nu tittar han på TV:n och kommer säkert inte att läsa detta förrän i morgon och då är det försent...så synd ;))))))


Det är klart han får bada :))))))))








Av Tin - 26 april 2009 22:14


Killarna har spelat fotboll och vilken match det blev.

Harry stog alldeles fri och fick en bra passning...



Jag tar den!!!!



Harry springer med snabba steg mot mål...tackla motstådaren som faller och så rakt in i............

Neeeeeej!!! Målvakten tar den...synd Harry. Det var så nära...



Harry njuter varje sekund av matchen fast han spelar lite oschyst den lille busen fast någon utvisning blev det inte.

Trött blev han dock...


Tack killar för en god matsch! Nu går jag in och vilar mig lite



Han lägger sig hos Lisa och somnar tvärrt


Av Tin - 26 april 2009 21:31


Vilken härlig... ledig helg! Det händer så mycket i trädgården för varje dag.


Jordgubbsplantorna växer så det knakar....



Inte så många plantor men det räcker och där brukar bli många bär. Det är så gott att plocka in från sitt eget lilla land.


Rabarberna är också på gång...



Vi har en liten "vild" hörna av trädgården och där får det växa vad som helst och där blommar nu gullvivan...



När jag kika runt i den vilda delen så får jag se...



...vitsippor! Vilken överraskning! Ja, den heter inte den vilda hörnan för intet. Hur har de hamnat där??? Men glad blev jag i alla fall.


Så håller vi på med...



...vilket bök och stök det var här då! Hur ska vi få ordning på detta kan man undra. Här har vi tagit ned ett stort barrträd, flyttat blommor och sten. Som jag nämnt tidigare är detta vårt nya projekt "göra en riktig mysig altan och med pool ovan mark. Altanen finns men ska få lite skärmar och så får vi se vad vi hitta på mer. Ideérna finns!!!


Av Tin - 26 april 2009 09:24


Nu har vi gått morgonrundan med Lisa och Harry....



Lite frukost nu ska smaka bra....nybakade frallor!!!


Innan jag sätter mig vid frukostbordet vill jag bara säga att...vi hade skitkul i går när vi lekte mörkerkurragömma...hela familjen var med, även hundarna och det....var inte så bra för Harry fattade inte reglerna. Det är ju den som räknar som ska leta efter alla gömda men Harry avslöjade hela tiden mina gömställen...

Han hade garanterat roligats utav alla!!!

Så jag får väl bjuda på det ha ha....

Ovido - Quiz & Flashcards