Alla inlägg den 16 april 2009

Av Tin - 16 april 2009 22:27

 Snart dags att hoppa i bingen! Upp och jobba tidigt i morgon men det är en HÄRLIG FREDAG!!! så dagen kommer att gå som en dans!!!


Sov Gott!

Tin

Av Tin - 16 april 2009 21:46


I kväll ringde mitt barnbarn och undrade om jag kunde vara "barnvakt" inte denna helgen, men nästa. Klart att jag kan...skönt att kunna säga att jag har en ledig helg.


Lisa och Harry tycker att det är så roligt när de kommer...



Barn och hundar hjälper mig i trädgården



Här vattnas det och Harry förväntas få smaka av det kalla vattnet.



Nyfikne Harry är med nosen överallt! Oj då, var det vatten i ljusstakarna också???



Kom och titta på fiskarna Harry!


Men var har Lisa tagit vägen? Ja, hon är ju inte lika nyfiken som Harry och "rädd att missa något". Hon ligger under sin favoritbuske, förnäm som hon är och orkar inte vara så barnslig som Harry. Nej, nån måtta får det vara!



Hoppas det blir fint väder när ni kommer så vi kan fortsätta jobba i trädgården, grilla och ha det mysigt.



Av Tin - 16 april 2009 21:04


När kvällen kommer sjuker temperaturen och vantarna kommer på under "hundrundan". Min dotter tyckte att vi borde haft mössorna också men det är ju snart Maj....

...jag vill kunna plocka undan allt vad vinterkläder heter.


Vi gick en extra lång runda för det är ändå skönt att röra på sig och händerna var varma med vantarna på.


Harry har varit extra intresserad av Lisa i dag som är i höglöp och parad med Snorre. Jag vet inte om Snorre talade om för Harry att nu är det din tur...hmm.....

Harry är kastrerad men tycker ändå att Lisa luktar extra gott. Som tur är, räcker det med ett NEJ! så låter han henne vara men försöker gärna igen om en stund.


Jag fick avleda honom i kväll med att stå på trimbordet och bli kammad, vilket han älskar!!!

Sedan var han trött och somnade vid mina fötter... ...stackars Harry!!!





Av Tin - 16 april 2009 15:46


Efter en hel del letande hänger plötligt "min" klänning framför näsan på mig.

Kan man bli annat än glad?

Den ska jag ha på lördag när det är krogshow....




Av Tin - 16 april 2009 13:15


Till Harry och Lisas besvikelse fick de inte följa med till stan i dag. De har blivit lite bortskämda med att alltid, nästan i alla fall, få följa med överallt.


Men redan nu blir det för varmt för dem att sitta och vänta i bilen och vänta hade de minsann fått göra....på mig som ska försöka hitta något snyggt att sätta på mig på lördag. Jag kan säga att jag hittade!!!!! :)


Jag ska visa lite senare men nu är jag vrålhungrig och måste få i mig något i matväg och sedan ska Lisa och Harry ska rastas....

Av Tin - 16 april 2009 09:15


Jag ska berätta hur det är och vad som gäller att ha en hund på foder. Jag får den frågan ofta och senast utav   Synne så jag ska förklara.


Vår familj ville köpa en hund och visste precis vilken ras vi ville ha, en wheatenterrier! Men vilken kennel skulle jag ringa till? Jag fick höra så mycket gott om kennelVillarosa

och ringde därför dit.


Vi hade i min familj pratat om en tik och vi bara längtade så efter en hund och kunde prata om namn på hunden men där var vi inte riktigt överens. Då blev det så att jag sa att, Lisa fick det bli. Nej inte Lisa!!! sa båda barnen. Det är jättefult!!!



När jag ringer Villarosa har de just då  inga valpar.  Jag satte upp mig på en väntelista.

Kickie och pratade länge och väl om hundar och allt möjligt. Hon var så trevlig att prata med och väldigt duktig och erfaren när det gäller hundar.


Så ställer hon en fråga...Vill ni vara fodervärdar?

De hade en tik på 4 månader som de skulle ha på foder och undrade om vi ville ta hand om henne.

På foder??? Vad innebär det? Efter fått detta förklarat för mig frågar jag vad hon heter för jag visste att det var barnens första fråga.....Vi kallar henne för Lisa, säger Kickie. Jag började gapskratta....den här hunden är vår!!! tänkte jag det direkt! Det är klart att vi ska ha Lisa!!!


Vi åkte och hälsade på Lisa och vi kände alla att hon var helt rätt för oss.


Vi betalade inget för Lisa och hon fick följa med oss hem.

Vi betalar hennes foder, veterinärskostnader, försäkringar precis som alla hundägare...


Kenneln vill ha två kullar valpar och den andra är på gång nu hoppas jag. Då föder hon dem på Villarosa och får vara där tills valparna är stora nog. Valparna är kennels ansvar och jag har ingen del i dem. Jag får bara göra det allra bästa, att hälsa på och gosa med dem ha ha....


Jag kan ställa ut henne var jag vill men kenneln kan "kräva" att jag ska ställa ut henne på en speciell utställning.


När Lisa är 5 år....är hon vår hund! Då skrivs fodervärdsavtalet om och kenneln har ingen rätt till henne längre.


Vi alltid fått till oss, Lisa är VÅR hund även att vi har henne på foder. De vill bara låna henne ibland.


Jag vill poängtera att....det kan skilja sig från olika kennlar hur fodervärdsavtalet ser ut.


Ja visst ja.....ha ha....när barnen fick veta hennes namn VAR LISA PLÖTSLIGT DET FINASTE NAMNET och det passade denna söta prinsessa!









Ovido - Quiz & Flashcards