Alla inlägg under maj 2009

Av Tin - 21 maj 2009 20:00


Trött, mest i mitt huvud kommer jag hem och känner att det luktar "grill". Familjen har dukat i trädgården, solen skiner fortfarande och det är en underbar kväll. Det är bara för mig att sätta mig ner vid ett dukat bord.


Det är så det ska vara när man kommer hem från jobbet...jag har tagit hand om så många under min dag och nu var det min tur att bli "ompysslad".








Av Tin - 20 maj 2009 22:12


Jag skulle önska att jag också kunde luta mig tillbaka i soffan och njuta av helgen som börjat tidigare denna vecka. Men jag jobbar i morgon...vi kan inte bara stänga för att det är helg och komma tillbaka när det är vardag igen. Det fungerar inte så när man jobba med människor som ständigt är beroende av hjälp och tillsyn.


Är det bara jag som jobbar i morgon?





Av Tin - 20 maj 2009 07:20

Det regnar ute...ett stilla och fint försommarregn, men jag är lika glad för det. Den sanne naturälskaren älskar regnet och förstår att det behövs. Den som inte gilla det brukar alltid klaga på att....då växer gräset...*pust och stön*...och då ska det klippas igen!!!


Snart, om en stund när Lisa och Harry vaknar är det till att ta på regnjacka och stövlar och gå ut en sväng. Vi brukar gå en runda på 2,5 km varje morgon. Då hinner vi bli tillräckligt blöta idag ha ha...men vad gör det?


Ett par timmars möte har jag under förmiddagen och sedan hem ett par timmar för att jobba em/kväll på mitt "ordinarie jobb".


Ha en riktigt bra onsdag!



Av Tin - 19 maj 2009 21:36


Nu är det 27 dagar kvar innan Lisas valpar föds. Hon har mått illa och inte velat titta åt maten ens men nu har det vänt och hon äter med god aptit igen.



Lisa är en väldigt lugn hund för att vara en wheaten till skillnad mot Harry ha ha....

Han älskar människor och hälsar länge och hjärtligt medan Lisa välkomna dem på ett "värdigt" sätt som den prinsessa hon är.

Nu kan hon tycka Harry är jobbig som vill leka och busa...hon ska för tusan bli mamma, kan han inte fatta det? Jo, någonstan förstår han nog det för han är väldigt lyhörd när hon säger ifrån. Då tittar han på henne och det ser ut som han säger....jag fattar Lisa.


Lisa gillar att ligga i trädgården och ha uppsikt över oss medan Harry mer än gärna är precis hela tiden vid mina fötter. Om han är i vägen? Ja oftast ha ha....den lille godingen.

Lisa går fint i koppel och tar ofta ögonkontakt med mig medan Harry ska nosa både här och där och har väldigt bråttom också. Men han kan om han vill....nej inte vill...om jag säger till... snarare. Då går han också fint.

Att två hundar av samma ras kan vara så olika. Kan det bero på att det är en tik och en hanne?


Hur som helst är det snart nedräkning  för valpning och Lisa kommer säkert att få fina, söta och snälla valpar precis som hon själv.





Av Tin - 19 maj 2009 21:05


Nu får det vara slut med att bara "gotta" sig av försommarens dofter och grönska och se till att få lite gjort också. Nu är baksidans altangolv också oljat...*ler stort*.

Ja men, då är vi väl klara med grovjobbet...härligt!

Nu kommer det roliga....pyntet! Som är det roligaste utav allt.

Men inte i dag....det bli en annan dag!






Av Tin - 19 maj 2009 19:58


Vilken underbar kväll, solen skiner och vi har njutit av vår hundpromenad. Det doftar ljuvligt från alla trädgårdar där syrenen blommar...



Jag kan inte låta bli att stanna och sticka näsan i en klase som hänger över ett staket....mmmm

Vilken härlig tid där allt är så grönt och fint efter regnet i går, ett välbehövligt sådant.


När vi går igenom det lilla skogspartiet ser vi att liljekonvaljen blommar...



Denna gång njuter vi bara av den väldoftande, vita lilla blomman, för att återkomma en senare och plocka en bukett.


Vad är bättre en sådan här kväll än att ta en kopp kaffe i trädgården. Lisa och Harry springer och nosar efter "Kurre ekorre" som tydligen sprungit omkring i trädgården när vi inte varit där. Kurre är inte precis rädd av sig men för katten....håll dig undan för hundarna!!!

Du kanske snart ha en liten familj att ta hand om...









Av Tin - 18 maj 2009 22:50

Nu är det läggdags om jag ska hinna få några timmars skönhetssömn. Tack för alla besök och...

Av Tin - 18 maj 2009 20:56


Ja då är hela vår trädgårdsgrupp laserad och jag är mer än nöjd att ha det klart. Det är så många vinklar och vrå så det tar sin lilla tid men snyggt blir det!


Nu är absolut min helg slut och i morgon ska jag  åka på en föresläsning.

Jag ska åka tillsammans med en f.d kollega. Vi jobbade några år som ambassadörer i vår kommun så det ska bli jättekul och spännande naturligtvis.


Nu har jag verkligen laddad batterierna under denna ledighet och nu är jag redo att jobba några dagar.

Det kan tyckas som om man bara sliter med jord, blommor, ogräs och trädgårdsmöbler....men detta är inte stress!

Det är verkligen avstressande att få göra det man tycker är stimulerande och roligt.

För mig är detta lika avstressande som att ligga i sängen med en god bok.




Ovido - Quiz & Flashcards