Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Tin - 25 maj 2009 21:12


I dag har jag fått massor med frisk luft och jord under naglarna. Jag är behaligt trött och väldigt nöjd med min dag. Musklerna har verkligen fått arbeta och vem behöver åka utomlands för att bli brun. Det blir jag i min trädgård ;)


Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och försöka skubba mig ren igen. Kanske borde lägga mig i blöt en stund...

I morgon ska jag jobba och då kan jag inte komma med skitiga händer.


Av Tin - 25 maj 2009 20:49


Harry är makalös på att "lyfta på benet" där jag inte precis vill att han ska göra det. Ett favoritställe är flaggstången och det gör inget men om han kunde hålla sig till den....nej då!

Min buxbom, som varit en liten häck vid denna rabatten har han kissat mer än gärna på...



Nu grävde jag upp den idag och räddade de som var "friska" och planterade dem i krukor. Jag fick åtta krukor med buxbom. Här är tre av dem....



Nu får jag hoppas de klarar denna omplantering och då kan jag klippa dem runda.


Sanningen att säga är jag inte så petnoga i trädgården.

Lisa och Harry ska få busa omkring och därför har vi nät och staket på alla möjliga ställen för att dela av trädgården. På basidan har vi gjort så här....



Vi har satt upp nät från husgaveln och ner till stenmuren.

Här innanför är det säkert för hundarna att vara.


Kan undra hur mycket sten vi burit hem till trädgården...


Jag gillar gröna växter som Hostor och de börja blir riktigt stora nu.





Av Tin - 25 maj 2009 12:09


Har haft en underbar förmiddag på framsidan av trädgården. Rensat och planterat om och vattnat. Hundarna är som vanligt alltid med mig och det är det som är så härligt...jag går och småpratar med dem och grannen tror säkert inte att jag är klok.


Nu ska det bli gott med lite mat för det får man inte slarva med eller glömma när man har som trevligast.


Lisa och Harry tycker också att det är skönt att gå in en stund och "sova på riktigt".

Vad sägs om lite av gårdagens rester....kasslergratäng med ris?


Sedan ska jag ta tag i den är lilla nya rabatten...




Av Tin - 25 maj 2009 08:14


God morgon!


Jag vaknade väldigt tidigt fast min dag är ledig och kände att jag kan bara inte ligga kvar i sängen. Vilken underbar dag det kommer att bli och den kan jag bara inte sova bort.


Lisa och Harry fick snällt följa med på en tidig morgonrunda fast det hade de förstås inget emot, tvärrt om.

Vilken energi man får en sådan här dag! Frukosten är uppäten, tvättmaskinen är igång och jag har städat av i huset. Här sitter jag nu och klockan är bara lite över åtta!!!


Det blir många timmar över att tillbringa dagen med att vara ute i det vackra vädret. Med jord och växter håller jag mig sysselsatt :)

Ovido - Quiz & Flashcards