Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Tin - 2 maj 2009 22:32


Vi har varit ute i trädgården hela dagen och det är inte utan att vi är trötta, men på ett behagligt sätt.

Jag har rensat rabatter och fyllt på med täckbark...



Det går minsann åt några påsar men det ser så välstädat ut när det är klart. Jag vattnade upp rabatterna ordentligt och barken håller fukten...det är bra!


Min man har lagt nytt tak på lekstugan och har haft god hjälp av Harry....



Välkommenskylten målade jag för några år sedan och den håller sig fint




Harry har även hjälpt till vid dammen som jag har rensat. Han vill ju vara med överallt för att inte missa något. Jag vet att gammelpaddan bor vid dammen och jag vill inte av misstag, för att jag tror att det är gamla löv, ta tag i den den. Det tycker jag är äckligt!!! Jag såg den inte i dag men jag är övertygad om att den såg mig. Den satt säkert och gömde sig mellan några stenar och följde varje rörelse jag gjorde, med sina stora ögon.



Lite täckbark ska läggas på här också och det med handskar på. Hur skitig blir man inte under naglarna!!! Jag trodde aldrig att jag skulle få dem rena.


Lisa har mest haft koll på grannen och någon ska ju ha det!



En skärm har vi satt upp vid altanen och i morgon ska allt göras klart.

Vi har fått mycket gjort i dag och det känns gott!

På tal om gott, så har vi grillat också som avslutning på en bra solig dag i trädgården. Man måste njuta också! Fattas bara annat!

Av Tin - 2 maj 2009 09:48


Nu blir man lika glatt överraskad varje gång man kommer på att det bara är lördag idag!

Det blir liksom lite fel i hjärnan när hela familjen var hemma i går, fredag.


I går var vi och handlade....



....dessa skärmar till vår altan. Dessa ska sättas på plats idag. Här är fantastiskt soligt och fint så det blir en bra dag att pyssla i trädgården. Det gäller att passa på...så länge det varar.

Vi får väl se om det kommer lite bilder på resultatet senare...


Ha en riktigt skön lördag!!!

Ovido - Quiz & Flashcards