Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Tin - 11 maj 2009 21:56


Äntligen är mitt helgarbete slut! Två lediga dagar har jag framför mig och tänkte att jag skulle olja altangolvet i morgon och då kommer......regnet naturligtvis, som ett brev på posten grrrr!!! Men det är väl märkligt!

Nu får jag skärpa mig och tänka positivt....vad bra med regn för naturen. Jag kommer alldeles säkert på något kul att pyssla med.

Nu ska jag dricka mitt kvällskaffe och njuta av tanken att inte behöva ställa klockan på ringning i morgon....ljuvligt!




Av Tin - 11 maj 2009 13:03


Vi fortsätter vår hundpromenad, dottern och jag....genom skogen och ut bland husen och trädgårdarna igen. Det är är så fint i många trädgårdar med massor av vårblommor. Bra att ha hund för de vill gärna nosa länge på ett ställe  och då kan man passa på att titta lite extra noga.

Det är tillåtet när man har hund....absolut!!! :)


En trädgård, nära skogen är extra fin och utöver det vanliga. De har också två hundar och därför vill Harry och Lisa dröja kvar vid staketet ifall de är ute.

Då passa jag på att kika extra noga.....ursäkta mig! Det är hundarna som vill....*harklar mig*


Vilken inspiration jag får här...de har verkligen känsla för det här med trädgård....jag njuter...


Jasså ni är redan klara....Lisa och Harry tittar på mig och undrar när vi ska fortsätta.


Nu ska jag snart jobba och får lägga min inspiration där!


Ha en fortsatt bra måndag! Dagen blir vad du gör den till!


Av Tin - 11 maj 2009 12:37


Min dotter och jag tog hundarna på en middagsrunda. Det är soligt och fint fast lite blåsigt.


I bland betér sig folk så märkligt dumt eller rent av korkat. När vi går förbi grannkvinnan en bit bort, som är ute och jobbar i sin trädgård har hon tydligen bestämt sig för att inte hälsa på oss.

Hon vänder ryggen till och är "väldigt" upptagen med sina redskap! Hela kroppen signalerar...jag hör inte att ni kommer och jag ser er inte och jag tänker inte hälsa...

Är detta resultatet av att jag pratat med hennes man om den gamla fallfärdiga industrifastighet som de är ägare till och som är vår utsikt på vår framsida?


Är det någon de borde vara arga på så är det dem själva och ingen annan. Jag skulle vara väldigt arg på mig själv och dessutom skämmas om jag var ägare till denna "soptipp".


Men detta är inte unikt....det är så här människan betér sig...."nu ska vi minsann inte hälsa på dem när de klagat på oss". En försvarsmekanism kanske.




Av Tin - 11 maj 2009 10:22

Skönt att det redan är måndag, ja det tycker jag som jobbat hela helgen. Nu är det bara 6 timmars arbete i em/kväll och så är jag ledig ett par dagar.


Ett par dagars ledigt och det finns hur mycket som helst som jag vill göra!!! Alla ideér trängs i mitt huvud och jag måste sansa mig....en sak i taget.


Nu är det inte utan att jag längtar till morgondagen och mina lediga dagar....det kliar i fingrarna!!!

Men i dag blir det bara till att varva ner och landa och jag tänker inte göra så mycket mer än så innan det är dags att jobba.








Ovido - Quiz & Flashcards