Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Tin - 15 maj 2009 22:03


Jag fick den här fina bilden av Ann


 

Tack snälla du och ha en riktigt skön helg!


Kram

Tin

Av Tin - 15 maj 2009 21:22


Här har 9:orna som tradition att ha skolmuck och alla klär ut sig för en dag. Vår son slutar nian och nu var det hans tur.

Två killar som tejer...

Richard till höger i bild...en charmig kille vill jag lova!!!


Vad ska man klä ut sig till...hmmmm... Ja varför inte prova hur det är att vara tjej för en dag. Gå i kort kort och strumpbyxor, vara sminkad och bära väska och tjejsmycken.

De hade väldans kul hela dagen men att vara sminkad glömdes bort...man får ju inte gnugga sig i ögonen.


Av Tin - 15 maj 2009 21:09


Just nu har ungdomarna mycket på gång och idag har vår dotter haft "mösspåtagning".

En söt och stolt blivande student.


Det har gjorts med en massa festligheter och i kväll bär det av till stan och festen fortsätter. Hualiga...hur ska de orka ända fram till studenten.

Av Tin - 15 maj 2009 20:39


Nu kan vi äntligen fira att det är helg och för första gången i år har jag "plockat" in från trädgårdslandet....

...Rabarber!!!

Det finns väl inget som är så gott som den första rabarberpajen av dessa spröda, sura stjälkar?


 En vanlig smulpaj med vispgrädde...så gott!!!

Av Tin - 15 maj 2009 06:03


I dag är jag bara sååååå glad att det är fredag och sista arbetsdagen för denna veckan. Solen skiner från en klarblå himmel men det inga värmegrader att tala om. Lite frostigt i gräsmattan men det blir nog varmare fram mot "dan".


Jag har inte sett hur vädret ska bli över helgen...lika bra det att inte bli besviken i förväg. Det är klart att vi vill ha SOL så det blir mycket trädgårdsarbete...


Såg den här blomman i rabatten....


....den lyser i kapp med solen men ändå så ratad....stackars blomma....men den är ju egentligen vacker... eller?

Jag minns när barnen kom glada hem med en stor bukett maskrosor och alldeles.....svarta om händerna av mjölken i stjälkarna. Jag satte dem i vasar och de slokade direkt, men vad gjorde det...det är handlingen som räknas.


Jag önskar alla en riktig bra och skön fredag och ta dagen med ett soligt leende. Då går det så mycket, mycket bättre!!!


Kram



Ovido - Quiz & Flashcards