Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Tin - 18 maj 2009 22:50

Nu är det läggdags om jag ska hinna få några timmars skönhetssömn. Tack för alla besök och...

Av Tin - 18 maj 2009 20:56


Ja då är hela vår trädgårdsgrupp laserad och jag är mer än nöjd att ha det klart. Det är så många vinklar och vrå så det tar sin lilla tid men snyggt blir det!


Nu är absolut min helg slut och i morgon ska jag  åka på en föresläsning.

Jag ska åka tillsammans med en f.d kollega. Vi jobbade några år som ambassadörer i vår kommun så det ska bli jättekul och spännande naturligtvis.


Nu har jag verkligen laddad batterierna under denna ledighet och nu är jag redo att jobba några dagar.

Det kan tyckas som om man bara sliter med jord, blommor, ogräs och trädgårdsmöbler....men detta är inte stress!

Det är verkligen avstressande att få göra det man tycker är stimulerande och roligt.

För mig är detta lika avstressande som att ligga i sängen med en god bok.




Av Tin - 18 maj 2009 14:35


Nu har vi varit ute igen och blött ner oss, hundarna och jag. Lisa hade nog gärna velat vara inne i värmen men hon måste göra som alla andra hundar...ut och kissa. Du har inget val lilla gumman! Harry bryr sig inte om vilket. Han är bara så lycklig att få vara med mig i ur och skur.


Som tur är, är det vindstilla och regnet är inte obehagligt men blöt blir man i alla fall.

Jag kan ha fel....men verkar det inte som om det slutat regna....hmmm. Det kanske blir en bättre eftermiddag och kväll.

Av Tin - 18 maj 2009 14:02


Vad kan man göra en dag när regnet bara öser där ner där utanför? Städa en sådan där "allt i allo" lådar jag har där allt mellan himmel och jord. Bra att ha saker som jag vill spara men åndå glömmer att jag lagt där.


Så egentligen fyller lådan ingen funktion mer än att fungera som ett mellanläge innan soptunnan.


I dag blev jag väldigt glad för jag hittade etiketterna till rosor jag köpte för ett par år sedan och glömt namnen.

Det är lite korkat för rätt var det är säger någon...Åååå vad fin ros! Sedan vill de ha namnet. Jag kan bara rycka på axlarna...

Men inte nu, nu vet jag!



Leonado Da Vinci



Schneewittchen






Av Tin - 18 maj 2009 09:12


Det är inte alltid önskningarna slår in....det är regn på min lediga dag. Men regnet gör förstås gott för grönskan så jag ska inte vara ledsen för det. Det var bara att ta på regnjacka och stövlar och ta med hundarna på en morgontur och bara se glad ut :)


Kan fundera på om jag bara ska lata mig i dag....hmmm...eller...

Ovido - Quiz & Flashcards