Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Tin - 12 maj 2009 23:08


Det ska bli riktigt skönt att krypa ner mellan lakanen.

Jag är mer än nöjd med min lediga dag och i morgon kommer nästa :)

Vi börjar morgonen som vanligt, hundarna och jag med en morgonrunda.

Det är en bra början att få igång kroppen på ett skonsamt sätt.


God natt och tack för i dag!



Av Tin - 12 maj 2009 21:38


Så här kan man göra om man har hund...



...Dela av fram och baksida och ha lite bättre koll på de små liven. Sedan tycker jag det är snyggt att dela av trädgården i olika rum.

Busken till vänster i bild ser inte mycket ut nu men när den blommar...oj, oj, oj!!!



...då är Paradisbusken den mest blommande busken. Hela busken täcks med små rosa blommor och är ett måste i varje trädgård. Den är också lättodlad och det är ju tacksamt.


Min granne är en väldigt duktig smed. Han är pensionär och blir glad om han får uppdrag att smida och han har gjort denna pergola till oss...



Jag är jätteglad för denna!



Men jag förstår inte varför vi satte den på gaveln där ingen ser den. Man gör sina misstag men som tur är går det att rätta till ;)

Nu ska vi flytta den till vår baksida och jag har sett rostiga lyktor i blomsterhandeln som kommer att passa till den perfekt. Synd att det redan är mörkt ute....jag vill bara vara ute och förvekliga mina drömmar.

Av Tin - 12 maj 2009 13:28


 

Hur hungrig blir man inte efter allt arbete i trädgården?

Jag blev så sugen på stekta ägg på grov smörgås....mums!!!


Medan Lisa och Harry sover ska jag också passa på att vila. Dricka kaffe och läsa morgontidningen som jag inte gjort.

Det ser baske mig lite lurigt ut...ska det komma en regnskur tro?

Av Tin - 12 maj 2009 13:03


Vad underbart det är att vara ledig! Men vad gnällde jag över i går...att det regnade och så vaknade jag till solsken!!! Det är ju så det ska vara, regn om natten och sol på dagen!


Hundarna och jag har haft en skön förmiddag i trädgården. Rensat, kantat och så till sist klippte jag gräset men då fick Lisa och Harry gå in och vila.

Först tänkte jag bara ta framsidan, a vad katten! Jag tar gaveln med och varför skulle jag spara baksidan? Den blev klippt den med.

Vilken motion! Jag kände hur smal jag blev med en gång...byxorna nästan ramlade av mig. Å jag glömde visst skärpet i morse....hmmmm


Det är så grönt och fint och det har börjat blomma...


...Min Azalea blommar så fint!



Jag har alltid hjälp av Harry i trädgården. Här rensa han ogräs...tror jag....



Stenpartiet är på gång och till vänster i bild....vem där?

Harry naturligtvis! Där jag är är också Harry!



Tidiga stenpartiväxter blommar...



Hostorna vid dammen är också på väg....




Ovido - Quiz & Flashcards