Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Tin - 17 maj 2009 21:47


Då var denna helgen slut eller....inte för mig :)

Min helg varar i tre dagar!!! Finns det något bättre med en ledig måndag efter helgen?

De har "hotat" med regn...och visst behövs det, men snälla...inte i morgon. Jag vill måla!!!


Ha nu en riktigt skön avslutning på söndagen!

Av Tin - 17 maj 2009 21:27


Min man har satt ihop trädgårdsmöblerna till altanen som är trärena. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att provmåla soffan...


Till dessa möbler ska vi ha de här dynorna...



De blir kanonsnygga till vårt gråa hus!!!

Av Tin - 17 maj 2009 21:17


En helg men mycket uteliv gör Lisa och Harry trötta!


Av Tin - 17 maj 2009 20:39


Så var det då söndagskväll...igen och som vanligt har helgen gått aldeles för fort. Men vi är inte ledsna för vi har hunnit göra väldigt mycket.


Vi säger varje vår att vi inte ska hitta på nya projekt men hur svårt är det att låta bli...svårt, mycket svårt.

Vi lägger som sagt var, focus på baksidan i år och inspirationen bara flödar...


Även hos Harry som hjälpt till...



Gräva upp roten till ett stort träd är väl en "baggis"!



Så där ja...det gick!

Bra Harry! Vad duktig du är!

Jag tror nog Harry blir en väldans bra trädgårdsarbetare när han blir stor.



Lisa får vila....hon har ju bebisar i magen. Hon har varit duktig på sitt sätt och "tagit om hand" de små pinnarna.



Harry är outtröttlig och ger sig på nästa träd som är betydligt mindre. Envis är han...ser ni spaden till vänster? Det är jag som gräver för att lossa på rötterna medan Harry drar i stammen


För att förverkliga våra ideér har vi tagit ner ett par träd men de var ändå fula och på väg att dö så de var ingen större förlust.



Grunden till vårt "mysrum" börjar ta form. Pergolan och spaljen är på plats och nu är det roligaste kvar...finliret! Blommor lyktor, trädgårdsmöbler, krukor...

Vi tog en kopp kaffe här idag i de blå plast möblerna som jag egentligen inte tycker om men man få ta det man haver så länge.



Av Tin - 17 maj 2009 15:06


Vilken underbar söndag med massor av trädgårdsjobb, gott och fika i det gröna och koppla av en stund.....

begrunda arbetet på avstånd.

Mina "gröna" händer är mest svarta av jord ha ha...


Jag blev såååå glad att här inte var några kommentarer....ja men då vet jag att ni också är ute i det fina vädret eller ni kanske gör något annat denna söndag...vad vet jag...


Jag är bara inne och fixa söndagsmiddagen som blir skinkstek för nu är vi hungriga efter allt jobb!!!

Ovido - Quiz & Flashcards