Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Tin - 3 maj 2009 23:07


Regnet kom!!! Vilken bra avslutning på helgen. Jag skulle släppa ut hundarna för en sista kisserunda och undrade varför de tvärrbromsade utanför dörren...vad förvånade de blev av att bli "duschade" så där i mörkret.


Jorden törstar efter vatten och allt kommer att bli mycket friskare efer regnet.

Hoppas det regnar länge och gärna hela natten.

Tänk vad man kan bli lycklig över lite regn!



Av Tin - 3 maj 2009 19:59


Molnen drar in och jag hoppas på regn som den sanne trädgårdsälskare jag är. Det kan gärna får regna hela natten, inte mig emot, för det behövs!

Den lediga helgen är snart slut och i morgon är det redan den 4:de maj...här går det undan. Arbetsdag är det också i morgon så det bli till att ställa klockan innan de blå slår igen.

Sova gott kommer jag förmodligen att göra...jag är mer än nöjd med vår lediga helg och det känns bara gott!




Av Tin - 3 maj 2009 17:20


Ännu en härlig arbetardag i trädgården! Nu är skärmarna vid altanen på plats...



Nu ser ni inte in på altanen eller hur? Vad bra, det var det som var meningen.

Men okej, ni ska få se från andra hållet också...



En del av altanen är under tak för vi har huset i vinkel.

Nedanför trägolvet ligger ölandssten som vi har haft i många år. Jordplätten bakom busken...där är rensat, vilket jobb!!!  Där ska vi ställa polen i år. Nu ska vi göra ett trägolv att ställa den på eller något bra underlag i alla fall.


Det roliga återstår och det är att ställa i ordning allt på altanen så det blir riktigt mysigt att vara där.


Eftersom vi har hundar har de inte fritt spel över hela trädgården. Den är indelad och inhägnad och för varje del måste man öppna en port. Den vilda delen är den del där bla komposten finns och där finns även ett fågelbad somm fått nytt vatten i dag.



Fåglarna älskar att vara här och dricka vatten och bada.



I den vilda delen, ja vi kalla den så för att det får växa fritt här. Murgröna, barrväxter, stubbar och en del vilda blommor. Vi är inte så noga här utan det får sköta sig självt.



Innanför spaljen och det höga nätet till baksidan blommar brudspirean.


En blomma jag har nästan överallt för den frösår sig själv och jag har även delat plantor. Det är Kantnepeta...



...eller kattmynta som den också kallas. Den är tålig och perfekt som kantväxt.


Dagen har gått fort och det gör den när man har roligt för det är roligt att påta runt i trädgården.

Nu väntar en dusch och det kan behövas!!!

Av Tin - 3 maj 2009 09:53

 I dag tog det lite tid att komma ur sängen...man är ju inte 20 år längre *suckar*. Det känns minsann i armar och ben efter gårdagens arbete. Särskilt baksida/lår efter att ha rensat dammen.

Det känns genast bättre efter morgonpromenaden och i dag fortsätter arbetet på baksidan av trädgården.

Det är ju så himla kul!!! Jag tror det blir riktigt bra när det är färdigt.


Ha en riktigt skön söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards