Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Tin - 24 maj 2009 20:53


Här ligger den blivande mamman Lisa och tar igen sig i gräset och visst har magen blivit rund.

Hon har fått tillbaka sin aptit igen och mår gott!

Nu är det 22 dagar kvar tills valparna föds.



Av Tin - 24 maj 2009 20:26


Vad vore en trädgård utan bänk att slå sig ner på för att dricka en kopp kaffe eller bara sätta sig för att njuta en stund. Naturligtvis kan man alltid göra både och eller hur?


I dag har jag slipat alla möjliga och omöjliga möbler av alla de slag. Tur att jag har bra verktyg för det har gått alldeles väldigt lätt. Tänk er en bänk som jag tror hade tre lager färg. Jag är en riktig kladdmaja och har bytt färg för att förnya....men nu är det slut. All färg är borta och så har jag oljat den...



Den "nya" bänken gör sig bra vid dammen.


Det här gav mersmak och det var bara att gå ut i förrådet och leta fram fler saker att slipa. Det ska jag visa en annan gång.



Bron över dammen är nyskurad och där sitter grodan som sig bör....



Sol, värme och regn har satt fart i rabatterna. Här blommar akvileja och vit löjtnantshjärtan



Ett blickfång...


Av Tin - 24 maj 2009 10:08


Är sommaren på väg? Temperaturen stiger sakta men säkert. Det är bara så gott!!!

I dag har min man och jag en ledig dag tillsammans och det är lyx, verkligen! Vad ska vi göra i dag...hmmm...kanske lite "avkoppling" i trädgården.




Ovido - Quiz & Flashcards