Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Tin - 26 maj 2009 22:21

Har haft fullt upp i kväll som det blir när man varit på arbetet hela dagen. Mat på bordet, tvätt att ta hand om, hundar som ska rastas och läxor att hjälpa till med.

Klockan går och nu är det redan alltför sent men ändå vill jag skriva några rader.

Läxor ja...vad jag längtar efter sommarlovet!!!

Lika mycket som de gör tror jag. Vilka läxor sedan! En trerättersmiddag ska planeras och tillagas och jag ska betygsätta den. Bröd och en kaka ska bakas och den ska jag också betygsätta. Nu har jag plötsligt mamma också blivit lärare.

Är det något ni känner igen eller är det bara på "vår" skola?


Det kunde väl vara enkelt om jag bara sa...köket är ditt så varsågod....sätt i gång! Säg till när maten är klar.

Men lite stöttning (ärligt...mycket) behövs när sonen ska fixa maten och kräver min närvaro.

Det här kan vara riktigt kul men inte under tidspress.


Nu har jag fått klaga en stund och det känns redan mycket bättre ;)

I morgon är det arbetsdag igen och då ska vi åka till "kaffestugan" med nästan alla vårdtagare och fika. Nu kan vi bara hoppas det blir fint väder och det ser kanske inte ut att bli det...tyvärr. Men vi får vara glada ändå och försöka göra det så trevligt vi kan ändå.


Nu ska jag släppa ut vovvarna en sista gång och sedan blir

det sängläge och sova min skönhetssömn.


Ovido - Quiz & Flashcards