Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Tin - 16 maj 2009 18:06


I bland förstår jag inte att mycket av det man ska göra tar längre tid än beräknat.

Jag vill ju hinna göra allt på en enda dag och så stämmer inte det med tiden som envist tickar för fort.

Under förmiddagen handlade vi trädgårdsmöbler och skitsnygga dynor. Massor av täckbark naturligtvis!!!


Förmiddagen var ett minne blott efter den turen och vi åkte hem och grillade var sin korv i all enkelhet.


Det vi håller på med nu är att göra baksidan extra mysig i år och jag har en del projekt som bott en i min hjärna väldigt länge. Min man tänker ofta lika som jag gör och nu ska vi förverkliga våra tankar.

Den rostiga pergolen har fått en ny plats och jag får visa bilder när allt är klart.


Lisa och Harry har som vanligt varit med oss, våra älskade vovvar och trogna sällskap...



Det börjar bli kväll....äta grillad kotlett och hasselbackspotatis med goda tillbehör.

Sedan bänkar vi oss i soffan och tittar på melodifestivalen och jag hoppas det går riktigt bra för Svergie!!!







Av Tin - 16 maj 2009 09:28


En härlig promenad nu på morgonen, i sakta mak och planerat om dagens upplägg. Lisa och Harry hade god tid på sig att "läsa morgontidningen" längs vägen.


Solen skiner och det gäller att passa på med att göra de projekt vi tänkt i trädgården. Det är så roligt att jobba i trädgården tillsammans och göra det fint till oss själva.


Med en extra god frukost....är vi nu redo att sätta igång!



Ovido - Quiz & Flashcards